تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۷۲۳۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وحشت در مترو
قطار خط يک متروي تهران يکشنبه شب گذشته در خط يک به سمت کهريزک دچار نقص فني شد و مسافران به ناچار در داخل تونل پياده شدند.

به گزارش مردم سالاری، اين قطار از تجريش عازم کهريزک بود و پس از گذشتن از ايستگاه سعدي، در بين راه متوقف شد و چراغ‌هاي داخل مترو در حالي خاموش شدند که هيچگونه تهويه‌اي هم وجود نداشت. اين قطار که از انواع جديد بود، هيچ پنجره قابل باز شدني نداشت و پس از آنکه حدود نيم ساعت مسافران در تاريکي و گرما حضور داشتند، با مسوولان مترو و آتش نشاني تماس گرفتند که بي‌نتيجه بود.

نکته قابل تامل اين است که راهبر قطار با وجود اصرار مسافران زن که در نزديکي کابين وي بودند، سکوت کرده بود و پاسخ مسافران را نمي‌داد. پس از تماس مسافران با آتش نشاني به آنها اطمينان داده شد که کمک به‌زودي از راه مي‌رسد اما کمکي از راه نرسيد و مسافران خود شخصا اقدام به نجات خودشان کردند. در ميان مسافران کودک، افراد سالخورده و بيمار ديده مي‌شد که به علت ازدحام جمعيت و گرماي واگن دچار مشکلات تنفسي شده بودند و چند تن از مسافران با چکش قطار اقدام به شکستن شيشه‌ها کردند.

در واگن آقايان نيز آنها درب قطار را باز کرده و وارد تونل شده بودند اما چند لحظه بيشتر نگذشته بود که قطار تکان‌هايي خورد و چند متر حرکت کرد و دربهاي قطار که توسط مسافران و يا خود به خود باز شده بود، بسته شد. با ادامه اين اوضاع پر تنش که با فرياد و بي‌تابي مسافران همراه شد، راهبر قطار سرانجام از کابينش خارج شد و به مسافران گفت که قطار را ترک کنند. مسافراني که در تونل گير کرده بودند پس از طي مسافت 10 دقيقه‌اي در مسيري تاريک، به سکوي ايستگاه امام خميني (ره) رسيدند و در بين راه شاهد بودند که ماموران آتش نشاني تازه در حالت عزيمت به سمت قطار هستند.

اين فاصله کم از تونل ايستگاه سعدي تا سکوي امام خميني (ره) نشان مي‌دهد که ماموران امدادرسان مي‌توانستند بسيار زودتر به کمک مسافران وحشت زده برسند.

مشاهدات خبرنگار ايسنا حاکيست اين حادثه هيچ مصدومي نداشت اما عدم اطلاع رساني به مسافران، سکوت راهبر قطار و نبود تيم امدادي موجي از وحشت را در ميان مسافران از جمله کودکان و افراد سالخورده ايجاد کرد که طبيعتا عوارض آن تا مدت‌ها در ذهن و روح آنها باقي مي‌ماند.

چنانچه راهبر قطار زودتر اطلاع رساني مي کرد و وضعيت را براي مسافران اندکي شرح مي داد، چه بسا نيازي به شکسته شدن شيشه‌هاي قطار احساس نمي‌شد و مسافران به سادگي قطار را ترک مي‌کردند.

اما در اين ميان، واکنش مسافران نيز اعم از زن و مرد جاي تامل داشت.

متاسفانه با رخ دادن چنين حوادثي متوجه مي‌شويم آگاهي مردم در برخورد با حوادث تا چه حد پايين و فرهنگ فيلم و عکس گرفتن جاي کمک به شهروندان را پر کرده است.
:
:
:
آخرین اخبار