تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۷۲۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در گفت وگو با دکتر اسماعیل جلیلی مطرح شد؛
تکذیبِ تصویب طرح افزایش نمایندگان مجلس/ 13میلیاردتومان برای تجهیزبیمارستان مسجدسلیمان
لایحه قبلی را هم که دولت مطرح و کمیسیون شوراها هم مصوب کرده بود به نتیجه نرسید. همین الان هم با توجه به نظرات مختلف و اختلافات جدی که وجود دارد، خود طراحان دارند امضای خود را پس می گیرند و احتمال اینکه این طرح در مجلس باز دچار مشکل شود خیلی زیاد است
خوزنیوز: تا به امروز هم هیچ مصوبه ای در مجلس و یا ایجاد قانون درباره افزایش نمایندگان چه انتزاع و چه الحاق مصوب نشده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس در رابطه با طرح افزایش نمایندگان مجلس به خبرنگار خوزنیوز گفت: همانطور که مطلع هستید، دولت دهم لایحه ای را برای افزایش تعداد نمایندگان به مجلس هشتم تقدیم کرد که به دلیل اشکالاتی که توسط نمایندگان مطرح شد کلیات این لایحه رای نیاورد و از دستور کار مجلس خارج شد و در مجلس نهم 26 نفر از نمایندگان در قالب یک طرح  پیشنهاد دولت قبلی را ارائه کردند و این طرح به کمیسیون شوراها ارائه شد.


دکتر اسماعیل جلیلی، رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان

اسماعیل جلیلی ادامه داد: کمیسیون شوراها استعلامی را از وزرات کشور در مورد پیشنهاد طراحان ارائه کرد و وزارت کشور دولت جدید همان نظر دولت قبل را تایید کردند.

وی افزود: تا اینجا طرح در کمیسیون شوراها مطرح است نه در صحن علنی مجلس و تا به امروز هم هیچ مصوبه ای در مجلس و یا ایجاد قانون درباره افزایش نمایندگان چه انتزاع و چه الحاق مصوب نشده است. روال این است که کمیسیون شوراها طرح نمایندگان را بررسی کرده و به صحن علنی ارجاع می دهد که تا به امروز چنین طرحی نه به صحن  علنی ارجاع شده و نه مصوبه ای صورت گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: لایحه قبلی را هم که دولت مطرح و کمیسیون شوراها هم مصوب کرده بود به نتیجه نرسید. همین الان هم با توجه به نظرات مختلف و اختلافات جدی که وجود دارد، خود طراحان دارند امضای خود را پس می گیرند و احتمال اینکه این طرح در مجلس باز دچار مشکل شود خیلی زیاد است.

وی درباره این احتمال که تعداد نمایندگان یک حوزه کاسته شده و به حوزه های پرجمعیت افزوده شود اظهار داشت: در قانون اساسی، موردی برای کاهش تعداد نمایندگان یک حوزه پیش بینی نشده، بلکه تکلیف قانون بر افزایش تعداد نمایندگان است .

اسماعیل جلیلی در رابطه با حوزه انتخابیه خود افزود: ما پیشنهادمان این است که با توجه به گستردگی زیاد، پراکندگی، تعداد روستاها، وضعیت راهها، وضعیت بهداشتی، وضعیت بیکاری و از طرفی کمبود زیرساخت و مشکلات فراوان حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا،  نیاز هست که این حوزه حتما به صورت 2 نماینده ای اداره بشود و لذا پیشنهاد ما به وزیرکشور و رییس مجلس این بود که این طرح با این رویکرد مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس در پایان اظهار داشت: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر گردید 13 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان 268 تختخوابی مجسدسلیمان اختصاص یاید و محل تامین آن هم از محل یک درصد ارزش افزوده خواهد بود که با تامین آن این طرح تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و تلاش ما این است که مسجدسلیمان به مرکزیت بهداشت و درمان منطقه تبدیل شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
5
2
درودبرنماینده خستگی ناپذیرشهرمان
:
:
:
آخرین اخبار