تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۲۴۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گروه‎ ضد داعش "کفن‌ سفید" برخاست / تصاویر
رهبر گروه «کفن سفید» می‌گوید: در برخورد با داعشی‌ها رحم و مروتی در کار نخواهد بود، هر فردی از داعشی‌ها که به دام ما بیفتد سزایش فقط مرگ است. محور فعالیت ما نیز اطراف و داخل شهر بوکمال در نزدیکی مرز عراق است که برای داعش اهمیت راهبردی دارد.
گروهی با عنوان «کفن سفید» ضمن اعلام موجودیت مأموریت خود را سرکوب عناصر گروه تروریستی داعش خواند و افزود: تاکنون بیش از صد عضو داعش را از میان برداشته‌ایم.

رئیس گروه کفن سفید ماموریت اساسی نیروهای تحت امر خود را افکندن رعب و وحشت در دل داعشی‌ها دانست و افزود: در ماههای اخیر عناصر وابسته به گروه کفن سفید بیش از ۱۰۰ داعشی را در استان دیرالزور سوریه به قتل رسانده‌اند.



منابع وابسته به این گروه درباره نام کفن سفید گفته‌اند: این نام به این معنی است که عناصر داعش را به دلیل جنایاتی که در حق مردم سوریه مرتکب شده‌اند کفن پوش خواهیم کرد.

رهبری این گروه را فردی به نام «ابوعبود» بر عهده دارد اما مشخص است که این اسم، نام واقعی او نیست.

در معرفی ابوعبود گفته شد او از فرماندهان یکی از گروههای مسلح مخالف نظام سوریه بود که پیش از این، این گروه به دلیل ضعف تسلیحاتی در رویارویی با داعش فروپاشید.

ابو عبود می‌گوید: در برخورد با داعشی‌ها رحم و مروتی در کار نخواهد بود، هر فردی از داعشی‌ها که به دام ما بیفتد سزایش فقط مرگ است. محور فعالیت ما نیز اطراف و داخل شهر بوکمال در نزدیکی مرز عراق است که برای داعش اهمیت راهبردی دارد زیرا این منطقه، منطقه ارتباطی داعش در سوریه و عراق است.



گفته می‌شود گروه کفن سفید حدود ۳۰۰ عضو دارد.

هر چند گروههایی چون کفن سفید از گروههای کوچکی هستند که قادر نیستند حملات سنگینی را علیه داعش ترتیب دهند اما موجودیت این گروه‌ها سبب ترس و وحشت در داعشی‌ها می‌شود.

اعلام موجودیت این گروه‌ها، در شرایطی است که آمریکا اعلام کرده است در چارچوب راهبرد مبارزه با داعش در عراق و سوریه، گروههای مسلح میانه روی مخالف نظام سوریه را آموزش می‌دهد.

منبع: ابنا
:
:
:
آخرین اخبار