تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۲۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پسر 14 ساله مالزیایی در تلاش برای پیوستن به داعش
پلیس مالزی در تازه ترین عملیات خود بر علیه حامیان داعش 14 نفر از جمله یک نوجوان 14 ساله و چند کارمند دولت را به اتهام تلاش برای پیوستن به این گروه تروریستی بازداشت کرد.

روزنامه 'استار' مالزی روز پنجشنبه به نقل از گزارش های پلیس این کشور نوشت که سه نفر از این افراد از جمله کسانی بوده اند که در عضویت سایر افراد در گروه تروریستی داعش نقش داشته اند.

یک مرد 37 ساله از مدیران ارشد وزارت انرژی، فناوری سبز و آب، یک مرد 37 ساله دیگر که از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک در تلاش برای جذب حامیان تروریست ها بوده و همچنین یک فرد 34 ساله که هشتم آوریل سال جاری (19 فروردین) از جنگ در سوریه بازگشته است سه نفری هستند که نقش مبلغان گروه تروریستی داعش را بر عهده داشته اند.

پلیس مالزی 12 تن از این افراد را در رستورانی در شهر 'شاه عالم' مرکز ایالت سلانگور دستگیر کرد و دو نفر دیگر را نیز در دو عملیات جداگانه بازداشت کرد.

مسن ترین این افراد یک فرد 48 ساله است و در بین آنها افرادی با شغل آشپزی، طراحی و گرافیک، کارمند شرکت و تاجر معرفی شده اند.

'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی، یکی از مدیران ارشد وزارت انرژی، فناوری سبز و آب که در عملیات اخیر دستگیر شده است را بالاترین مقام در بین این گروه عنوان کرد که حمایت مالی سفر به سوریه را برای سایرین فراهم می کرده است.

به گفته این مقام پلیس مالزی، این مدیر ارشد وزارت انرژی، فناوری سبز و آب مالزی همچنین متهم به همکاری با سه تروریست مالزیایی است که در حال حاضر در جنوب فیلیپین با گروه تروریستی ابوسیاف همکاری می کنند.

دو نفر از این افراد که تحت پیگرد قانونی در مالزی قرار داشتند 'محمد احمد' معروف به 'ابو حنظله' و 'محمد نجیب حسین' نام دارند.

نفر سوم نیز 'محمد جورایمی آوانگ رایمی' 39 ساله است که از کارمندان شورای شهر 'سلایانگ' است.

شهر سلایانگ در منطقه 'گمبگ' در ایالت سلانگور مالزی واقع شده است.

مدیر ارشد وزارت انرژی، فناوری سبز و آب مالزی که به تازگی نیز به جنوب فیلیپین سفر کرده بود ضمن حمایت مالی جهت اعزام تروریست ها به سوریه، در جذب دانشجویان دختر برای حضور در گروه های تروریستی نیز فعالیت داشته است.

در بین افراد دستگیر شده همچنین دو زن وجود دارند که در تلاش برای عضوگیری افراد جوان برای پیوستن به گروه تروریستی داعش بوده اند.

دستگیری این گروه 14 نفره که در آن زنان، نوجوانان و یک کارمند وزارت مالزی وجود دارند نشان از نفوذ تبلیغات گروه تروریستی داعش در بین اقشار مختلف جامعه مالزی دارد، امری که مقامات مالزی را نگران تامین امنیت این کشور کرده است.

مالزی از ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) تاکنون 37 نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کرده و شش نفر از تندروهای این کشور نیز در عراق و سوریه کشته اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار