تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۷۲۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانداردزفول:
افزایش صادرات محصولات کشاورزی از دزفول
معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول از افزایش صادرات محصولات کشاورزی از دزفول به سایر کشورها خبر داد و گفت: تولید محصولات سالم در دزفول موجب شده تا تمایل کشورهای مختلف به خرید این محصولات افزایش یابد.

حبیب اله آصفی روز جمعه در همایش روز جهانی غذا در تالار اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به سفر کارشناسانی از روسیه ، آذربایجان ، ازبکستان و ارمنستان به دزفول برای عقد قرار داد خرید محصولات کشاورزی افزود:از کشور هلند نیز اخیرا کارشناسانی برای خرید محصولات کشاورزی به دزفول سفر کرده اند.

وی همچنین از تمایل تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای خرید محصولات این شهرستان خبر داد و گفت: تولید محصول سالم و ارگانیک در دزفول موجب افزایش تمایل کشورهای مختلف برای خرید محصولات از این شهرستان شده است.

معاون استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت تولید محصول سالم و ارگانیک ، اقبال کشورهای مختلف به محصولات تولید دزفول و منطقه شمال استان خوزستان را پشتوانه ای برای صادرات محصولات این منطقه دانست و بیان داشت:منطقه شمال خوزستان با وجود آب و خاک مناسب و شرایط مساعد آب و هوایی از ظرفیت مناسب برای تولید سالانه یک میلیون تن محصول ارگانیک برخوردار است.

وی با اشاره به تولید پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در منطقه شمال خوزستان تاکید کرد:این رقم معادل هفت درصد کل تولیدات کشاورزی کشور بوده و بیانگر ظرفیت بالای این منطقه در تولید انواع محصولات می باشد.

فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر اهمیت تولید محصول سالم از ابتکار یک کشاورز دزفولی مبنی بر حذف کود شیمیایی از چرخه تولید ذرت خبر داد و گفت: بخش کشاورزی دزفول نشان داده که ظرفیت تحقق شعار روز جهانی غذا را با تولید محصول سالم و ارگانیک دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در جمع مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی فعال در عرصه تولیدات غذایی از تغذیه سالم به عنوان لازمه سلامت محوری نام برد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول در راستای تولید محصول سالم از واحدهای صنعتی حمایت می کند.

عبدالرحیم صائمی نیا به تشریح روند پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در عرصه بهداشت ، درمان و آموزش نیز اشاره کرد و گفت: این موفقیت حاصل تعامل خوب مجموعه دستگاههای اجرایی با این دانشگاه و نیز توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله بهداشت و درمان می باشد.

وی بر افزایش نظارت بر واحدهای صنایع غذایی در راستای تولید محصولات سالم تاکید کرد و بیان داشت:اجرای طرح نصب چراغ راهنمای تغذیه بر روی محصولات گامی مهم در راستای سلامت جامعه بوده که با نظارت دقیق بر واحدهای تولیدی اجرا خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته گام های بلندی در زمینه های مختلف بهداشت و درمان در دزفول ، شوش و گتوند برداشته شده و اکنون این روند به سمت آموزش رو به حرکت است.

وی اخذ مجوز پیوند کلیه و سلول های بنیادی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه برشمرد و گفت:ساخت و راه اندازی مجدد بیمارستان یازهرا(س) ، احداث بیمارستان تامین اجتماعی و احداث یک بیمارستان فوق تخصصی مجهز هدفگذاری شده و در دست پیگیری و اجراست.

معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با اشاره به تشدید نظارت بر واحدهای صنعتی فعال در زمینه مواد غذایی درمنطقه خاطر نشان کرد:تهیه و تولید مواد غذایی سالم نیازمند همکاری ، تعامل و مشارکت هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی است.

داوود سلمانپور با بیان اینکه طبق آمارهای موجود بیش از 50 درصد جمعیت ایران دارای اضافه وزن می باشند که دو برابر میانگین جهانی است افزود: دزفول با وجود ظرفیت بالا می تواند محصول سالم و ارگانیک تولید کرد.

در این همایش از هشت واحد تولیدی و موسسه برتر سال 1393 استان خوزستان از جمله شرکت شیر پگاه خوزستان ، خمیرمایه خوزستان ، خوشه زرین امید، کشت و صنعت گلستان ، نگین خوزستان ، پلیمر پیشه ، دل آرای دز و دامداران دهکده سفید که در زمینه تولید مواد غذایی ، انواع محصولات لبنی ، حبوبات، خشکبار و صنایع وابسته فعالیت دارند با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

16 اکتبر مصادف با 24 مهرماه به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده است.

شعار امسال روز جهانی غذا کشاورزی خانوادگی ، تغذیه جهان ، مراقبت از زمین می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار