تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۷۲۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبیر تاکیدکرد:
نقش مهم بندر شادگان در رونق کسب و کار
معاون سیاسی - اجتماعی استاندار خوزستان گفت: برنامه استاندار خوزستان برای توسعه فعالیت های تجاری و رونق کسب و کار در مناطق مرزی استان از هویزه در غرب گرفته تا هندیجان در جنوب شرقی را می توان استراتژی نوین این استان پاک کشور برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر قلمداد کرد.

فرج‌الله خبیر شروع فعالیت بندر تجاری شادگان در هفته آینده، ساماندهی پایانه صادراتی چذابه و تلاش برای راه اندازی بندر هندیجان را در رونق کسب و کار و تجارت سالم در مناطق مرزی خوزستان موثر خواند و اظهارکرد: با گسترش این فعالیت ها و اشتغال نیروهای مولد و بیکار منطقه، انواع بزهکاری و قاچاق کالا در این مناطق کاهش چشم‌گیری خواهد یافت.

وی افزود: با شروع فعالیت بندر شادگان، تالاب زیبا و معروف شادگان و نیز خورهای منطقه از حیث تولید محصولات شیلاتی و صادرات آن از طریق این بندر، نقش مهمی در درآمد خانوار خواهند یافت. ضمن این‌که بسیاری از جوانان منطقه می توانند در این بندر فعالیت مستقیم اقتصادی داشته باشند.

خبیر به ساماندهی پایانه صادراتی چذابه و احداث بازارچه مرزی آن اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، ما شاهد شکوفایی اقتصادی در شهرستان مرزی دشت آزادگان خواهیم بود.

وی بیان کرد: طرح های اقتصادی استاندار خوزستان در مناطق مرزی این استان دارای یک پیوست اقتصادی است. طرح توسعه فعالیت های تجاری و بندری در این مناطق، با ایجاد شهرک های کشاورزی، دامپروری و شیلاتی در مناطق مستعد استان خوزستان و تحت الحاق منطقه آزاد اروند، تکمیل خواهد شد و ما اثرات بزرگ اقتصادی آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

خبیر گفت: این طرح ها علاوه بر این‌که در پیشگیری و ابتلای جوانان به بزهکاری، قاچاق کالا و خدمات در مناطق مرزی بسیار موثرند، نقش مهمی در تثبیت جمعیت مناطق مرزی خوزستان خواهند داشت. همان‌طور که می دانید تمرکز و تثبیت جمعیت در این مناطق مرزی، خود از ابزارهای مهم در حفظ تمامیت ارضی است که نیازمند سرمایه‌گذاری چندانی برای حصول این هدف نیست.

با دستور عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، پایانه صادراتی و مسافربری چذابه طراحی جدید، بازارچه مرزی آن ساماندهی و جاده دسترسی به پایانه چذابه نوسازی و تکمیل می‌شوند.

همچنین براساس گزارش معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان، مطالعات طراحی و ساماندهی پایانه صادراتی و مسافری و نیز بازارچه مرزی چذابه در هفته جاری با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و انتخاب مشاور و پیمانکار مربوطه شروع می شود.

با پیگیری استاندار خوزستان مجوز راه اندازی بندر تجاری شادگان اخیرا از وزارت کشور اخذ شد و بنا است ظرف یک هفته آینده راه‌اندازی شود. براساس این مجوز مقرر شده است که اسلکه شادگان مطابق ضوابط و مقررات گمرکی و گذرنامه تحت مدیریت و سرپرستی مرز مجاز دریایی بندرامام خمینی ( ره ) شروع به فعالیت کند.

همچنین خوزستان از سوی وزیر کشور در امر مبارزه همه جانبه با مواد مخدر به عنوان استان پاک و پایلوت کشور لقب گرفته است. این استان هم اکنون برنامه های جامعی اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی برای برخورد با این پدیده اجتماعی در دستور کار دارد.

برگزاری مانورهای همه گانی پیشگیری از توزیع و استعمال مواد مخدر با مشارکت مسوولان و مردم در شهرهای استان خوزستان در سال گذشته، برگزاری انواع مسابقات ورزشی درون استانی در رشته های فوتبال، والیبال و غیره در شهرهای این استان و نیز تشدید برخورد ماموران نیروی انتظامی و افزایش سطح کشفیات این نیرو در زمینه مواد مخدر را می توان ازجمله برنامه های موفق طرح مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان نام برد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار