تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۷۲۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس آموزش و پرورش خرمشهر خبر داد:
فضاهای ورزشی در مدارس خرمشهر عموماً غیراستاندارد است
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر از تعریف 26 برنامه برای ورزش در آموزش و پرورش خرمشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر فضاهای ورزشی در مدارس خرمشهر عموماً غیراستاندارد است.

مهدی رفیعی دهکردی در جلسه شورای ورزش خرمشهر، اظهار داشت: برنامه یکساله‌ای در قالب 26 برنامه ورزشی مختلف برای مجموعه‌های آموزشی خرمشهر تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آموزش و پرورش خرمشهر 11 برنامه راهبردی در برنامه ریزی آموزش پرورش لحاظ شده است و بر اساس سند تحول بنیادین تکالیفی برای آموزش و پرورش تعریف کرده‌ایم.

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر در ادامه 11 برنامه راهبردی اعمال شده در سیاست آموزش و پرورش را برشمرد و گفت: اولین برنامه راهبردی ایجاد تحول کیفی در برنامه‌های تربیت بدنی در مدارس با تکیه بر آموزش ابتدایی است و تعیین و بهسازی نیرو‌های انسانی با برگزاری دوره‌های ارتقا سطح دومین رویه آموزش و پرورش است.

وی، توجه به فضا‌ها و امکانات ورزشی را اولویت بعدی خواند و گفت: جا دارد که در این مورد در شورای ورزش بحث شود چرا که بهسازی امکانات و فضاهای ورزشی یک ضرورت است.

این مسئول اظهار کرد: آموزش و پرورش به فضاهای مدرسه و دو سالن ورزشی برای برگزاری مسابقات ورزشی اتکا دارد و فضاهای مدرسه نیز عموما غیر استاندارد است.

رفیعی دهکردی در ادامه توسعه آموزش و پژوهش در بحث تربیت بدنی، همکاری با سازمان‌های بیرونی و درونی و ساماندهی ساعات درس تربیت بدنی را از دیگر خط مشی‌های آموزش و پرورش در امر ورزش ذکر کرد و افزود: اعتقاد ما بر این است که در حال حاضر فرهنگ تربیت بدنی  در مجموعه‌های آموزشی خیلی خوب نیست و در این باره نیز جلسات مکرری را با مدیران در مورد اینکه چرا به خوبی از معاونت تربیت بدنی در مدارس و خصوصا مدارس دخترانه استفاده نمی‌شود برگزار کرده‌ایم و امیدواریم که همه ما در این راستا کار کرده و از  همکاری شورای ورزش را نیز در زمینه بهره‌مند شویم.

وی بر لزوم تقویت ورزش مدارس، ورزش‌های همگانی و پوشش اوقات فراغت به وسیله ورزش‌های همگانی تاکید کرد و ادامه داد: ورزش‌های همگانی، باید در مدارس به طور عام دنبال شده و به طور خاص نیز برای تربیت قهرمانان ورزشکاران فعال شود.

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر در پایان سخنان خود توجه به فضاهای ورزشی و فراهم سازی شرایط استفاده بهینه از فضاهای موجود، توجه به ورزش بانوان و امکانات ورزشی را از شورای ورزش این شهرستان، خواستار شد.

دریافت کمک‌های ورزشی از ادارات خرمشهر ضابطه‌مند نیست

فرماندار خرمشهر گفت: دریافت کمک‌های ورزشی از ادارات خرمشهر، ضابطه‌مند و هدفمند نبوده و معمولا بر اساس سلایق و روابط بوده است.

ولی‌الله حیاتی در جلسه شورای ورزش خرمشهر در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: آمار ارائه شده از سوی مسئول اداره ورزش و جوانان خرمشهر، آماری خوشحال‌کننده‌ و مایه خرسندی است که با بضاعت ناچیز ما، ورزشکاران خرمشهر توانسته‌اند این مدال‌ها را کسب کنند.

وی ادامه داد: این یک افتخار و یک ظرفیت برای شهرستان است و تجلیل از قهرمانان ورزشی باید در برنامه‌های اداره ورزش و جوانان گنجانده شود.

فرماندار خرمشهر به موضوع حمایت مالی از ورزش خرمشهر پرداخت و عنوان کرد: در شهرستان ظرفیت‌های مالی خوبی از جمله اداره بندر، نفت و گاز اروندان و منطقه آزاد اروند وجود دارد که می‌توانند اسپانسر‌های خوبی برای بخش ورزش باشند. تا کنون کمک‌های خوبی از سوی این ارگان‌ها به ورزش شده است اما آن‌طور که از ظاهر امر برمی‌آید دریافت کمک‌ها ضابطه‌مند و هدفمند نبوده و معمولا بر اساس سلایق و روابط بوده است.

حیاتی با بیان اینکه ضابطه‌مند کردن این کمک‌ها را در برنامه خود داریم، تصریح کرد: باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها شناسایی شده و با ارائه اطلاعات کافی، این ظرفیت‌ها را حامی و پشتیبان ورزش قرار دهیم.

رئیس شورای اداری خرمشهر به مشکل فضاهای ورزشی اشاره کرد و نوید رفع بخشی از آنها را در آینده‌ای نزدیک داد و گفت: با احداث ورزشگاه 15 هزار نفری نفت و گاز اروندان که تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، امکان برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی و شناساندن ورزش خرمشهر فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: احداث زمین مرتضی علی و سالن ورزشی پل نو نیز در صورت آماده شدن می‌تواند بخشی از این مشکلات را رفع کنند.

حیاتی بر محوریت اداره ورزش و جوانان در تمامی امور مربوط به ورزش تاکید کرد و متذکر شد: در تمام امور مربوط به ورزش باید از طریق اداره ورزش و جوانان اقدام شود و امیدواریم نوع مراجعات و امور انجام شده از ضابطه و نظم برخوردار باشد.

فرماندار خرمشهر در پایان با تاکید بر اهمیت ورزش و لزوم توجه به این مقوله در آموزش و پرورش، بیان کرد: اگر فعالیت‌های خود را نهادینه نکرده و جز برنامه کاری قرار ندهیم، با چالش روبرو شده و اگر امروز در آموزش و پرورش برای جوانان خود برنامه‌ای نداشته باشیم، مطمئن باشید که دیگران برای آن برنامه خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان برای جوانان ما برنامه دارند و بر ما است که جوانان خود را از نظر ورزشی و فرهنگی تربیت‌یافته ساخته و با آرمان‌های انقلاب سوق دهیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار