تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۷۲۸۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۱۵ سانتی متری آب دریاچه ارومیه
بارندگی های مطلوب در مهرماه امسال سبب افزایش ۱۵ سانتی متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه شده است .

به گزارش شبکه خبر، رئیس محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بارندگی های مطلوب امسال آبی  که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش بسیار چشمگیری نشان می دهد باعث شده تا سطح آب دریاچه ارومیه با این افزایش به 1270 ممیز 29  متر برسد.

حمید رعناقد افزود: با وجود این که تراز کنونی آب دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه پارسال همچنان پنج سانتیمتر کاهش نشان می دهد، ولی بارندگی های اخیر شادابی و طراوت خاصی به جزایر اطراف این دریاچه بخشیده است.

وی گفت : تراز اکولوژیک و لازم برای این دریاچه را   1274  متر اعلام کرد.

رعنا قد  افزود: افزایش بارش در جزایر دریاچه ارومیه ظرفیت آب انبارهای ذخیره آب برای گونه های جانوری دریاچه تکمیل شده و رشد علوفه در جزایر دریاچه افزایش یافته است.

رئیس محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اظهار رضایت از بارش های خوب هفته های اخیر گفت: در این مدت به طور متوسط بیش از 50 میلیمتر بارندگی در سطح استان به ثبت رسیده است. بارندگی های مطلوب همچنین موجب احیای تالاب ها و آبگیرهای استان شده و بر شمار پرندگان مهاجر ساکن در این تالاب ها افزوده است.

رعنا قد افزود: بارندگی در آذربایجان غربی که به طور متناوب از ابتدای فصل پاییز در این استان آغاز شده، سبب شادی مردم به ویژه کشاورزان شده است.
:
:
:
آخرین اخبار