تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۷۲۸۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قصه‌گوی خوزستانی:
قصه بهترین زبان دوستی با کودکان است
قصه‌گوی خوزستانی گفت: قصه بهترین زبان دوستی با کودکان است و قصه‌گو می‌تواند با این ابزار موثر در نظام تعلیم و تربیت به شیوه‌ای غیرمستقیم آمیزه‌های درست را به بچه‌ها منتقل کند.

مهین گیمدی صبح امروز در دومین روز هفدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی در اهواز اظهار کرد: با قصه و قصه‌گویی می‌شود کودکانمان را تربیت کنیم و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی خود را به نحو شایسته به آن‌ها انتقال دهیم.

وی با اشاره به این که در قصه فقط پند و اندرز گفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: از طریق قصه خیلی از راه حل‌ها، اشتباهات، دوستی‌ها، خوبی‌ها، بدی‌ها و خلاصه دنیایی از زندگی از طریق انتخاب خوب موضوع و هنر قصه‌گو برای کودکان بازگو می‌شود و کودکان با تقویت قوه‌ تخیل خود آن را تصویرسازی می‌کنند.

این قصه‌گو از بستان یادآور شد: بچه‌ها از زبان قصه یاد می‌گیرند که صبور باشند؛ راست بگویند؛ دروغ بد است و احترام به بزرگ‌ترها لازم است و ... و از این طریق رشدی سالم خواهند داشت که سالیان سال از این رشد صحیح هم خود و هم جامعه و کشور بهره خواهند برد.

این قصه‌گوی خوزستانی در پایان افزود: قصه زبانی است شیرین که بزرگ‌ترها را با کودکان هم‌نشین می‌کند.

گیمدی که از سال 1374 وارد کانون شده و در 19 سال سابقه‌ کاری خود در جشنواره‌های مختلف قصه‌گویی استانی، منطقه‌ای و کشوری کانون شرکت داشته است.
:
:
:
آخرین اخبار