تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۷۲۸۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید تضمینی 600 هزار تن ذرت از کشاورزان
مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: با توجه به تفاوتی که بین قیمت موجود در بازار و قیمت خرید تضمینی دولت وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود تشکل‌های تحت نظارت این مدیریت در سال زراعی جاری حدود 600 هزار تن ذرت با نرخ تضمینی را از کشاورزان ذرت‌کار استان خریداری کنند.

هرمز خواجوی اظهارداشت: طبق قیمت اعلام شده از سوی دولت، هر کیلوگرم ذرت به قیمت هشت هزار و 700 ریال خریداری خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون هر کیلوگرم ذرت در بازار به قیمت هشت هزار تا هشت هزار و 500 ریال خریداری می‌شود که دولت مکلف است برای جلوگیری از زیان کشاورزان این محصول را با قیمتی بالاتر از آنچه در بازار است به صورت تضمینی خریداری کند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان‌کرد: دولت قیمت خرید هر کیلوگرم ذرت برای سال‌آینده را 9 هزار و 600 ریال اعلام کرده است.

خواجوی ادامه‌داد: برای خرید ذرت امسال پنج هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده و خوزستان اکنون 40 درصد ذرت کشور را تولید می‌کند.

وی عنوان‌کرد: برداشت ذرت در خوزستان از نیمه نخست آبان آغاز شده و تا پایان بهمن ادامه دارد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: نرخ خرید سال‌گذشته برای ذرت به ازای هر کیلوگرم چهار هزار و 600 ریال بود که امسال قیمت آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی در ادامه از خریداری یک میلیون و 20 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان در سال زراعی جاری خبرداد و افزود: از این میزان 976 هزار تن گندم به صورت رسمی خریداری و به شرکت غله و بازرگانی تحویل داده شد و 50 هزار تن دیگر به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

خواجوی گفت: همچنین هر کیلوگرم گندم معمولی به قیمت 10 هزار و 500 ریال و گندم دروم 10 هزار و 800 ریال خریداری شده است.

وی افزود: سال‌گذشته 700 هزار تن گندم توسط تعاون روستایی و شرکت غله از کشاورزان خوزستان خریداری شد که میزان خرید در سال زراعی جاری نسبت به سال پیش از آن با افزایش 300 هزار و 50 تنی، معادل 40 درصد رشد داشت.

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: از مجموع هفت میلیون تن گندمی که دولت در سراسر کشور از کشاورزان خریداری کرده، خوزستان یک‌هفتم مجموع خرید را به خود اختصاص داده و رتبه نخست را دارد.

خواجوی اظهارکرد: برای خریداری گندم در سال زراعی جاری حدود 13 هزار و 500 میلیارد ریال به کشاورزان خوزستان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در صادرات غلاتی مانند گندم و ذرت هنوز نمی‌توان این محصولات را صادر کرد زیرا در مقطع فعلی واردات داریم و امید است با برنامه‌ریزی مسوولان، به‌زودی به خودکفایی رسیده و بتوانیم شاهد صادرات این محصولات باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار