تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۲۸۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنجمین «ردپای ماه» در شوشتر
پنجمین جشنواره شعر ردپای ماه، ویژه شعر غدیر، با حضور شاعرانی از شهرهای مختلف استان خوزستان در تالار فرهنگ شوشتر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پیشکسوتان فرهنگ و هنر شوشتر، مسؤولان، شاعران استان و هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری برگزار شد شاعران شعرهای خود را در بزرگداشت مقام مولا علی (ع) عرضه کردند.

 حسین براتی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، که در پنجمین جشنواره منطقه‌ای شعر غدیر حضور یافت گفت: خوشحالم که در این شرایط نامناسب بودجه‌ای با تلاش و مدیریت جهادی کارکنان و هنرمندان می‌توانیم برنامه‌های فرهنگی استان را مثل گذشته و حتی استوارتر از گذشته برگزار کنیم.

وی با ابراز خرسندی از کیفیت بالای برگزاری جشنواره ردپای ماه در شوشتر بيان كرد: این جشنواره که گره خورده به نام مولا علی (ع) است حسن مطلع دور جدید از فعالیت‌های جدی در عرصه شعر و ادب استان خوزستان است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: بر اساس تقویم فرهنگی که طرح‌ریزی شده انشاءالله در آینده به برکت همتو پشتیبانی عزیزان هنرمند و علاقه‌مندان و ارادتمندان به فرهنگ و ادبیات ملی و آیینی شاهد اتفاقات و رخدادهای خوبی در این حوزه باشیم.

همچنين بهرامی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، گفت: جشنواره‌های ترکیبی با هدف ایجاد زمینه‌های تکامل هنری به انگیزه و نشاط هنرمندان و مردم در روند توسعه فرهنگی کمک خواهد کرد.

وی با قدردانی از حامیان این جشنواره از امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و فرماندار شوشتر نيز قدردانی کرد.

در ادامه بهمن ساکی، مسؤول بسیج هنرمندان خوزستان، هم در سخنانی شعر آیینی را از تأثیرگذارترین شاخه‌های شعر معاصر عنوان کرد و تلاش شاعران استان را در این زمینه ستود.

اجرای موسیقی سنتی، اجرای زنده نقاشی توسط هنرمندان و انجام ورزش باستانی و نمایش رزمی توسط ورزشکاران و رزمی‌کاران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از برنامه‌های جنبی این جشنواره بودند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار