تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۲۸۸۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جنگ های زن و شوهری برسر واتساپ و وایبر
زنی که دیگر آنلاین نیست / آخرین استاتوس: "به قتل رسیده"
اعتیاد به موبایل در جامعه ما آنچنان فراگیر شده که می توان گفت بیشتر افراد دوروبرمان به این مشکل دچارند و دلیل آن چیزی نیست جز تنهایی / زن و مردی که با یکدیگر حرف نمی زنند، به هم محبتی ابراز نمی کنند و تنها از بدی ها با یکدیگر صحبت می کنند دچار دوری از هم، تنهایی و احتمالا مرتکب خیانت می شوند

خوزنیوز: "مرتب گوشی موبایلش در دستش بود و با وایبر چت می‌کرد. دیگر نتوانستم این وضعیت را تحمل کنم و کنترلم را از دست دادم." این بخشی از اعترافات تازه دامادی است که درروز جمعه هفته گذشته اقدام به قتل همسرش نموده بود. این تازه‌داماد جنایتکار بعد از اعتراف به قتل نوعروسش روانه بازداشت شد.

زنی که دیگر آنلاین نیست / آخرین استاتوس:

به گزارش خوزنیوز، امروزه وایبر و واتساپ و دیگر نرم‌افزارهای چت موبایل به قدری فراگیر شده اند که گاهی بیشتر وقت مفید یک فرد در طول روز، به بالا و پایین کردن پیغام ها و چرخیدن در گروه می گذرد؛ هر پیغام نوتیفیکیشن، خطر نوعی اعتیاد خاموش را پیش گوش ما می نوازد؛ اعتیادی که دست در دست اختلال روانی به نام شک و بدبینی، زمینه بروز فاجعه را فراهم می کند.

یک روان شناس در این رابطه به خوزنیوز گفت: یکی از دلایل شک و تردید میان همسران این است که آن ها با یکدیگر صادق نیستند و مسائل روزمره را بایکدیگر درمیان نمی گذارند که این موجب جدایی یا در حادترین حالت، همسرکشی می گردد.

دکترعبدالکاظم نیسی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که می تواند جلوی این اتفاق ها را بگیرد این است که در ابتدای ازدواج درکنار آزمایش اعتیاد و ژنتیک، به زوج های جوان صداقت و روشنگری، قدرت تحمل یکدیگر و سایر مهارت های زندگی، آموخته شود و درکنار آن افراد از خصوصیات رفتاری و نقاط ضعف و قوت یکدیگر باخبرشوند.

وی افزود: مثلا فردی ممکن است در طی این مشاوره های قبل از ازدواج مشخص شود زودرنج، شکاک یا سردمزاج است که درنهایت روشن می شود زوجین با یکدیگر سازگاری دارند یا خیر. ازسوی دیگر زن و شوهر از قبل با خصوصیات اخلاقی یکدیگر آشنا می شوند و می دانند که ناچارند نقاط ضعف یکدیگر را تحمل کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهیدچمران اهواز آشنا نبودن افراد با قانون و ندانستن عواقب کار را یکی دیگر از علل این قبیل حوادث دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه همسرکشی در جامعه ما تبدیل به عادت شده است. افراد باید بدانند که حتی اگر خیانت محرز باشد نیز حق ندارند برای خود دادگاه تشکیل دهند و باید به مراجع قانونی مراجعه کنند. بنابراین باید قانون را به مردم یادداد.

نیسی افزود: اعتیاد به موبایل در جامعه ما آنچنان فراگیر شده که می توان گفت بیشتر افراد دوروبرمان به این مشکل دچارند و دلیل آن چیزی نیست جز تنهایی. زن و مردی که با یکدیگر حرف نمی زنند، به هم محبتی ابراز نمی کنند و تنها از بدی ها با یکدیگر صحبت می کنند دچار دوری از هم، تنهایی و احتمالا مرتکب خیانت می شوند.

این روان شناس، مسائل اقتصادی و مسائل جنسی را از دیگر دلایل خشم و عصبانیت زوج ها نسبت به یکدیگر دانست و افزود: مشکل سردمزاجی که غالبا در دادگاه به عنوان نداشتن تفاهم عنوان می شود، در زن یا مرد باید درمان شود.

وی دیگر علت این حادثه همسرکشی را پایین بودن سن زوجین دانست و گفت: فرد به هنگام ازدواج، باید به بلوغ روانی و عاطفی رسیده باشد؛ عموما بین زوج های کم سن، نداشتن تفاهم بیشتر دیده می شود و این افراد برخلاف گذشته، بلافاصله پس از ازدواج بطور مستقل زندگی می کنند و هگام بروز درگیری، بزرگتری برای راهنمایی و دخالت وجود ندارد. درنتیجه حوادث تلخ رقم می خورد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
4
10
چرا مثل دوتا آدم عاقل ننشستد صحبت كنند تا مشكل حل شود‌!
بنظرت ضرر شكستن اون گوشي از كشتن اون زن كمتر نبود!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
انگار شما هیچ وقت تو زندگی عصبانی نشدی تا ببینی خشم چطور عقل و هوش و چشم و گوش آدم رو می بنده!
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
6
4
دستش درد نکنه
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
2
2
پنهان کردن بی دلیل باعث بروز این مشکلات میشه و شاید هم دلیل داشته که اون بحثش جداست و حق با اقا داماد بوده
سید علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
0
4
اونی که کامنت گذاشته دستش درد نکند برای چه زنده ای
فريبادادرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
0
2
اصل موضوع چرا ريشه يابي نميشه . وايبر و غيزه و ذالك بهانه است . شش ماه ب.ده كه طرفين مشكل داشتند . قهر و آشتي داشتند . مرد هم آستانه تحملش تمام شده در يك لحظه كاري را خارج عرف و عقل انجام داده . ديگه كامنتهاي دستش درد نكنه خيلي ؟؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار