تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۷۲۸۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چراپرداختی‌صندوقهای‌بازنشستگی‌متفاوت‌است؟
مشاور استاندار خوزستان در امور تجهیز منابع گفت: یکی از مشکلات بازنشستگان، پرداخت‌های متفاوت صندوق‌های بازنشستگی است.

عبدالرسول ممتازان در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه استان خوزستان که عصر روز دوشنبه (28 مهرماه) در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال 86 روز 25 ذی الحجه به نام روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شد و این امید بود که با این شرایط توجه دولت به بررسی مشکلات این قشر زحمتکش بیشتر معطوف شود.

وی ادامه داد: در کشور ما بازنشستگان از صندوقهای متفاوتی از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی، نفت، فولاد، و ... دریافت وجه می کنند اما صندوق بازنشستگی کشوری یکی از قدیمی ترین صندوقها است که تا 10، 15 سال پیش تنها با 8.5 درصد از كسورات بازنشستگی کارمندان تامین اعتبار می شد و سهم کارفرمایي آن را دولت به موقع پرداخت نمی کرد.

مشاور استاندار خوزستان در امور تجهیز منابع افزود: طبیعتا این عدم پرداخت در تواناییهای صندوق بازنشستگی کشوری تاثیرگذار بوده است. دریافتی بازنشستگان از صندوقهای مختلف با هم متفاوت است به طوری که این تفاوت شايد به بیش از دو برابر برسد. ممکن است در یک پست مدیریتی مشابه و با همان سابقه مدیریتی، دو فرد از دو صندوق مختلف دریافتی متفاوتی داشته باشند که اين یکی از مشکلات بازنشستگان به شمار می رود و هنوز که هنوز است دولت بابت سهم کارفرمایی خود در خصوص صندوق بازنشستگی کشوری بدهکار است.

ممتازان افزود: امسال در قانون مالیاتها، معافی از مالیات حقوق یک میلیون تومان تعیین شده و هدف این است که یک کارمند با حداقل پایه حقوق یک میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شود. این در حالی است که حداقل حقوق یک بازنشسته به این میزان نمی رسد.

وی گفت: دولت باید تلاش کند كه این شکاف درآمدی را پر کند. مدیران دستگاههای اجرایی نیز باید با اختیاراتی که دارند، بازنشستگان زیرمجموعه خود را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

مشاور استاندار در امور تجهیز منابع اظهار کرد: دریافتی یک بازنشسته زمانی که به سن بازنشستگی می رسد، کاهش پیدا می کند و در این زمان است که مشکلات برای یک اين فرد بروز می کند. بازنشسته نسبت به یک جوان دارای هزینه های پزشکی زیادی است. اما چون قدرت بازنشستگان در امور اقتصادی کاهش می یابد، در زمینه درمان و مسایل پزشکی با مشکل مواجه می شوند که لازم است دولت با تخصیص يك رديف خاص، سهم صندوق بازنشستگی کشوری را پرداخت کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار