تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۲۸۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان :
بازنشستگان با تجربه خود جامعه را پیش ببرند
معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه استان گفت: در دوران بازنشستگی خود با حس تنهایی و انزوا مقابل کنید؛ باید به دیگران و خانواده ثابت کنید که افراد ناتوانی نیستید بلکه با تجربه و تخصص خود می توانید جامعه را به سمت توسعه پیش ببرید.

علي عماد در این مراسم که روز دوشنبه (28 مهرماه) در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قدردانی و سپاسگزاری کلید حفظ روابط انسانها است و احترام گذاشتن به حقوق دیگران روابط انسانها را محکمتر می کند و موجب می شود جامعه یاد بگیرد به همنوع خود کمک کند و به دیگران احترام بگذارد.

وی ادامه داد: تشکر و قدردانی، بهداشت روحی و روانی جامعه را ارتقا داده و جامعه را به آرامش می رساند. انسان نیاز به تکریم دارد و گاهی اوقات این سپاسگزاری با کلماتی ساده مانند متشکرم و یا اعطای هدیه ای نفیس صورت می گیرد که در هر صورت کینه ها را از جامعه می زداید و قلبها را به هم نزدیک می کند.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان افزود: در بیشتر موارد، راه و روش تشکر کردن را یاد نگرفته ایم. این یک ضعف است که در جامعه مسایل غیراخلاقی و بداخلاقی توسعه پیدا می کند. اگر بدانیم که تشکر و قدردانی چه تاثیراتی بر انسان خواهد داشت، بی شک در جهت سپاسگزاری از دیگران تلاش می کنیم. سپاسگزاری یک اخلاق نیکوست و در مقابل ناسپاسی کردن و یا نادیده گرفتن حق دیگران قرار دارد.

عماد خطاب به بازنشستگان حاضر اظهار کرد: امروز دور هم جمع شدیم که از شما بزرگواران و پیشکسوتان عرصه فعالیت تشکر کنیم. بازنشستگی حادثه مهمی در چرخه زندگی انسان است و افراد بازنشسته باید بپذیرند که دوران جدیدی در زندگی آنها خلق شده است. اگر فرد بازنشسته با برنامه به زندگی خود ادامه دهد، قطعا فرد موفقی خواهد بود حتی اگر شغلی نداشته باشد.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: دوران بازنشستگی در کشور ما با کشورهای پیشرفته بسیار متفاوت است و این واقعیت تلخی است که باید بیان شود. درست است که تلاش در جهت حل مشکلات انجام گرفته اما میانگین دریافتی حقوق بازنشستگان 600 هزار تومان و میانگین افرادی که در بازنشستگی حقوق خوبی دریافت می کنند یک میلیون و 100 هزار تومان است که طبعا این نمی تواند زندگی یک بازنشسته را تامین کند. در این شرایط، ریاست جمهوری نیز با دیدگاه و بینش وسیعی که دارد قطعا راضی به این وضعیت نیست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار