تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۷۲۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیاتی از وام قرض‌الحسنه و تورهای سیاحتی بازنشستگان خوزستان
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان گفت: بازنشسته علاوه بر نيازهای اقتصادي و معيشتي و بیش از هر چیز به منزلت و حرمت گذاري نیاز دارد كه این حرمت ابتدا بايد توسط خانواده و سپس مسئولان و دستگاه اجرايي محل خدمت وي، محقق شود.

علي‌مراد شيري در مراسم تجليل از بازنشستگان نمونه خوزستان كه روز دوشنبه (28 مهرماه) در سالن اجتماعات شهيد هاشمي استانداري برگزار شد، اظهار کرد: شيوه نامه همايش 25 ذي‌الحجه به مناسبت تجليل از بازنشستگان براي همه دستگاه هاي اجرايي ارسال شد و قرار شد هر دستگاه 4 نفر از بازنشستگان خود را براي همايش تجليل، انتخاب و به ستاد استاني معرفي كند. در اين بين 11 دستگاه اجرايي بازنشستگان خود را معرفي كرده اند و ستاد استاني هيچ‌گونه دخالتي در اين انتخاب نداشته است.

وي با ابراز گله‌مندي خود از آن دسته از دستگاه‌هايي كه بازنشستگان خود را براي همايش تجليل معرفي نكردند، گفت: با توجه به اهميت تكريم بازنشستگان، يك راه جبران براي اين دستگاه ها باقي است و تا پيش از آغاز ماه محرم، فرصت دارند مراسم تقدير از بازنشستگان خود را برگزار كنند. البته اميدواريم تكريم و تجليل بازنشستگان به يك مطالبه عمومي تبديل شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان افزود: سالهاي گذشته سهميه استان خوزستان در زمينه پرداخت وامهاي ضروري یک هزار تا یک هزار و 500 نفر بود كه امسال اين رقم به 7 هزار و 412 نفر افزايش يافت. اين وام به صورت قرض‌الحسنه با بهره 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه خواهد بود و از امروز نيز پرداخت اين وام‌هاي ضروري در كشور آغاز شده است.

شيري گفت: خوشبختانه مطالبات 34 هزار و 564 نفر از بازنشستگان خوزستان به طور صد در صد پرداخت شده است و بازنشستگان ديگر طلبي از صندوق ندارند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان اظهار كرد: برخي بازنشستگان عزيز در خصوص بسته حمايتي تورهاي سياحتي و زيارتي ويژه بازنشستگان گله‌مند بوده اند كه لازم است در اين زمينه خبر خوشي به اين عزيزان داد؛ از نيمه دوم آبان‌ماه دو واگن از قطارهاي مسافربري استان به بازنشستگان اختصاص می يابد و افرادي كه تمايل دارند از اين مزيت بهره‌مند شوند مي توانند با مراجعه به سايت صندوق بازنشستگي كشوري خوزستان و اطلاعيه مربوط به اين موضوع، از كم و كيف ثبت نام آگاه شوند.

وي افزود: هر روز دو واگن از قطارهاي مسافربري اهواز _ مشهد در براي سفرهاي سياحتي و زيارتي در اختيار بازنشستگان قرار مي گيرد تا بازنشستگان به صورت گروهي و با استفاده از يارانه صندوق، بتوانند از تورهاي سياحتي زيارتي استفاده كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار