تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۲۹۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به وضعیت استخرهای در حال ساخت خوزستان

معاون عمرانی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان وضعیت پروژه‌های در حال ساخت و تکمیل استخرهای سرپوشیده خوزستان را تشریح کرد.

امین دارابی اظهارکرد: استخرهای کارون اهواز، صفی‌آباد دزفول، حمیدیه، رامهرمز، باغملک، هندیجان، رامشیر، شادگان، گتوند، اندیمشک، سوسنگرد و باوی، پروژه‌های در حال ساخت و تکمیل استخرهای سرپوشیده استان هستند.

استخر کارون اهواز

وی گفت: استخر کارون اهواز، استخری سرپوشیده بود که تخریب و مجددا تصمیم به احداث آن گرفته شد. عملیات اجرایی احداث این استخر که در ورزشگاه تختی اهواز قرار دارد، از سال 87 با استفاده از کمک‌های وزارت نفت آغاز شد و پیشرفت فیزیکی پروژه تا سقف قرارداد یک میلیارد تومان ادامه یافت و سپس ادامه عملیات با استفاده از اعتبارات ملی ابلاغی و اعتبارات سفر اخیر ریاست جمهوری در حال انجام است.

معاون عمرانی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان ادامه‌داد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به خوزستان نیز 650 میلیون تومان برای پروژه در نظر گرفته شد که 600 میلیون تومان آن تخصیص یافت. از ابتدا تاکنون نیز نزدیک به دو میلیارد و 300 میلیون تومان برای این استخر صرف شده است. این پروژه بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد.

استخرهای گتوند و اندیمشک

وی در ادامه درباره پیشرفت فیزیکی دو استخر سرپوشیده گتوند و اندیمشک نیز، گفت: عملیات اجرایی این دو استخر از سال 90 با استفاده از کمک‌های وزارت نفت آغاز شد و در ادامه این دو پروژه با استفاده از اعتبارات استانی، عملیاتی و فعال شدند و باتوجه به این‌ که پیمانکاران آن‌ها طبق جدول زمانبندی شده، پیش رفتند این دو استخر بالای 70 درصد پیشرفت فیزکی دارند. برای این دو استخر از ابتدا تاکنون اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال هزینه شده است و جهت تکمیل هر دو استخر به 10 میلیارد ریال دیگر نیاز است. این پروژه‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

استخر رامهرمز

دارابی بیان‌کرد: بازسازی استخر رامهرمز از تابستان سال 93 آغاز شده است و عملیات اجرایی پروژه با استفاده از اعتبار ماده 180 و کمک‌های وزارت نفت در حال فعالیت است. تاسیسات مکانیکی این استخر خریداری شده است و کاشی‌کاری و نازک‌کاری آن نیز در حال بازسازی است و تاکنون نزدیک به 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

استخر باغملک

وی خاطرنشان‌کرد: احداث استخر باغملک از سال 89 آغاز شد و اعتبارات آن از محل وزارت نفت و استان بود که در همان مراحل اولیه، از تعهدات نفت خارج و از طریق اعتبارات استانی به مناقصه گذاشته شد و با انتخاب پیمانکار جدید از امسال مجددا در حال تکمیل شدن است. این استخر تاکنون 44درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. از ابتدا تاکنون برای این پروژه نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار صرف شده است و به یک و میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر نیاز دارد. پیش‌بینی می‌شود این استخر تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد.

استخر صفی‌آباد دزفول

معاون عمرانی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: احداث این استخر از سال 89 آغاز شد. اعتبار آن استانی بود و در سال 91 به علت عدم تخصیص به موقع اعتبار، خاتمه کار داده شد. در سال 93 از محل اعتبارات ملی برای این پروژه تامین اعتبار و مجددا آغاز به کار شد. عملیات اجرایی پروژه در حال حاضر در حال فعالیت است و تاکنون برای آن 300 میلیون تومان هزینه شده است و به یک میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر نیاز دارد. این پروژه تاکنون بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار، در سال 94 به بهره‌برداری برسد.

استخر‌های حمیدیه و باوی

وی بیان کرد: احداث استخرهای حمیدیه و باوی از سال 90 با اعتبار ملی آغاز شد و در سال 91 به علت عدم تخصیص اعتبار، متوقف و به آن‌ها خاتمه کار داده شد. در سال 92 از محل اعتبارات ملی ابلاغی، تامین اعتبار و پروژه‌ها فعال شدند. برای هر استخر از ابتدا تاکنون 300 میلیون تومان صرف شده است و هر کدام نیز به 2 میلیارد تومان دیگر برای پایان کار نیاز دارند. این دو استخر نزدیک به 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود هر دو استخر در صورت تامین اعتبار، در سال 94 به بهره‌برداری برسند.

استخرهای هندیجان و شادگان

دارابی گفت: عملیات اجرایی احداث استخرهای هندیجان و شادگان از سال 90 با استفاده از کمک‌های وزارت نفت آغاز شد و در سال 92 به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شدند. در سال 93 برای این دو استخر از محل اعتبارات استانی، تامین اعتبار شد. استخر شادگان 60 و استخر هندیجان 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. از ابتدا تاکنون نیز برای هر استخر 700 میلیون تومان صرف شده است و هر کدام تا پایان کار به اعتباری نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر نیاز دارند. در صورت تامین و تخصیص اعتبار پیش‌بینی می‌شود این دو استخر در سال 94 به بهره‌برداری برسند. عملیات اجرایی این دو استخر درحال حاضر متوقف است.

استخر رامشیر

وی بیان کرد: عملیات اجرایی احداث استخر رامشیر از سال 90 با استفاده از محل کمک‌های وزارت نفت بود که در ادامه به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شد. این پروژه در سال 92 از طریق اعتبارات استانی مجددا فعال شد. تاکنون نزدیک به 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. از ابتدا تاکنون نیز نزدیک به 600 میلیون تومان برای آن صرف شده است و برای خاتمه کار به یک میلیارد و 700 میلیون تومان دیگر نیاز دارد. پیش‌بینی‌ می‌شود این پروژه در صورت تامین اعتبار، در سال 94 به بهره‌برداری برسد. این پروژه در حال حاضر متوقف است.

استخر سوسنگرد

معاون عمرانی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان عنوان‌کرد: مراحل ساخت این استخر از سال 89 آغاز شد و اعتبار آن از محل کمک‌های وزارت نفت بود که در ادامه به دلیل عدم تخصیص اعتبار، کار غیرفعال شد ولی در سال 92 با تامین اعتبار از استان، پروژه فعال شد و تاکنون نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. از ابتدا تاکنون نزدیک به 700 میلیون تومان برای این پروژه صرف شده است و برای خاتمه کار به یک میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر نیاز دارد. پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار، این پروژه در سال 94 به بهره‌برداری برسد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار