تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۲۹۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر خبر داد :
تسریع در روند اخذ گذرنامه زائران مرز شلمچه
فرماندار خرمشهر از تسریع در روند اخذ گذرنامه زائران مرز شلمچه خبر داد.

ولی‌الله حیاتی صبح امروز در جلسه ساماندهی زوار و تکایای اربعین در مرز شلمچه، اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه شناخت مشکلات در سال‌های گذشته و مرتفع کردن آن‌ها در سال جاری است.

وی ادامه داد: در صورت رفع مشکلات گذشته یقینا قادر خواهیم بود مراسم خوبی را برگزار کنیم.

فرماندار خرمشهر از تهیه طرحی سه مرحله‌ای برای ساماندهی امور در ایام اربعین خبر داد و افزود: در این طرح به زوایای مختلفی از برگزاری این مراسم توجه شده است.

*تمام هیئت‌های مذهبی در پارکینگ یادمان مستقر می‌شوند

حیاتی با بیان اینکه امسال تردد زائران از محل یادمان خواهد بود، تصریح کرد: برای این منظور در محل یادمان کریدوری نظر گرفته شده که از محل این کریدور تردد زوار صورت خواهد گرفت.

وی از اختصاص محلی خاص برای تکایا خبر داد و گفت: تمام هیئت‌های مذهبی امسال در پارکینگ یادمان مستقر می‌شوند.

عالی‌ترین مقام دولتی در خرمشهر به ارائه راهکاری برای سهولت تردد زوار پرداخت و عنوان کرد: از سوی حج و زیارت مقرر شده که امسال پاسپورت‌های 40 زائر در اختیار فردی به عنوان مسئول قرار گرفته و آن فرد سایر مراحل کار را در محل مرز اجرایی کند.

حیاتی اضافه کرد: این طور پیش‌بینی شده که هر 40 نفر در قالب یک اتوبوس خط واحد که برای این منظور تدارک دیده شده است به مرز منتقل شوند.

وی خاطرنشان کرد: این تصمیم می‌تواند ضمن نظم بخشیدن به جابه‌جایی زوار، در افزایش سرعت روند اخذ گذرنامه و کاهش ازدحام در مرز موثر باشد.

*سامان‌بخشی به امور در ایام اربعین

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه هر کدام از دستگاه‌ها باید نماینده خویش در شلمچه را به فرمانداری معرفی کند، افزود: شرح وظایف هر کدام از دستگاه‌ها اعلام شده و جدول زمان‌بندی انجام کار‌ها نیز تعیین شده که به روز کنترل می‌کنیم و در این راستا با مدیران کل نیز صحبت شده است.

حیاتی از برگزاری جلسات دیگری در راستا سامان‌بخشی به امور در ایام اربعین خبر داد و عنوان کرد: یکی از این جلسات مهم جلسه‌ای است که با مدیرعامل منطقه آزاد و حج و زیارت در مورد بحث واگذاری هتل در شلمچه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این جلسه به منظور یافتن راهکاری برای واگذاری سریع هتل شلمچه است که در صورت رفع این مشکل، هتل شلمچه می‌تواند به عنوان یک زیرساخت دائمی قلمداد شود.

رئیس شورای اداری خرمشهر در ادامه به موضوع اسکان زائران پرداخت و گفت: یادمان شهدای شلمچه در بحث اسکان موقت انتخاب شده و در خصوص افرادی که سازمان حج و زیارت در قالب سامانه انفرادی در نظر گرفته است پایگاه شهید باکری محل اسکان آن‌ها خواهد بود.

استقرار سیستم صوتی در محوطه پارکینگ، نصب سیستم اطفای حریق، تامین اتوبوس برای انتقال زائران در سه شیفت با هماهنگی اتوبوس‌رانی، تخصیص چادر گروهی توسط هلال احمر استان، استقرار اکیپ فوریت‌های پزشکی و نظارت مداوم شبکه بهداشت بر امور بهداشتی در این ایام از دیگر موارد مطرح شده توسط فرماندار در این نشست بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار