تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۲۹۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشست یک ساختمان قدیمی در مسیر حفاری مترو خیابان نادری
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با اشاره به حادثه نشست ساختمان در خیابان نادری که بامداد امروز رخ داد، گفت: وجود آب و لجن در بافت خاک اهواز موجب می‌شود که هنگام عبور دستگاه حفار تونل مترو، حوادث این‌چنینی در مسیر خط حفاری پیش بیاید.

عباس هلاکویی اظهار کرد: این ساختمان واقع در نبش خیابان گندمی شمالی در خیابان نادری شرقی ساعت 4 بامداد امروز بر اثر فعالیت دستگاه حفار که برای حفر تونل مسیر نادری در ابتدای این خیابان آغاز به کار کرده است، دچار نشست شد.

وی افزود: این ساختمان قدیمی سه طبقه که دارای دو طبقه اداری و یک طبقه تجاری است، اکنون 5 سانتیمتر نسبت به ساختمان‌های اطراف خود و بر سر جای خود نشست کرده است.

هلاکویی ادامه داد: در حال حاضر ساختمان سانحه‌دیده در جای خود تثبت شده تا امکانات و وسایل موجود از واحدها به بیرون منتقل شود و ببینیم شرایط چه خواهد شد.

وی گفت: به دلیل این‌که اسکلت این ساختمان فلزی است، تخریب نخواهد شد مگر این‌که به دلیل شرایط، خود ما تصمیم بگیریم آن را تخریب کنیم.

مدیرعامل مترو اهواز عنوان کرد: در حال حاضر دستگاه TBM در زیر ساختمان قرار دارد و اگر تثبیت ساختمان ادامه یابد، به کار حفاری ادامه می‌دهیم ولی اگر شرایط برای نگهداری ساختمان مناسب نباشد نماینده حقوقی شرکت کیسون و کارشناس رسمی دادگستری به همراه مالکان ساختمان نسبت به تعیین وضعیت و تخریب آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: پیش از آغاز کار در مسیر حفاری، تمامی ساختمان‌های موجود در مسیر، توسط نماینده حقوقی کیسون (پیمانکار مترو اهواز) و همچنین کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی شده‌اند و ارزش هر کدام جداگانه برآورد شده است.

هلاکویی ادامه داد: ساختمان سانحه‌دیده در سال 43 ساخته شده که در آن زمان تشکیلات نظام مهندسی وجود نداشته و ساختمان‌های آن زمان حتی فونداسیون متوسط و معمولی نیز ندارند. در حال حاضر در پشت این ساختمان، یک ساختمان 9 طبقه وجود دارد که هیچ مشکلی برای آن به وجود نیامده است.

وی گفت: اگر ساختمان‌ها دارای استاندارد فنی باشند، این حوادث پیش نخواهد آمد. قرار است کار بزرگی در استان خوزستان انجام دهیم ولی متاسفانه به دلیل فرسودگی ساختمان‌ها در مسیر حفاری مترو شاهد این مشکلات نیز هستیم. از آغاز عملیات حفاری در سال 90 تا کنون، در مسیر حفاری تونل مترو از فرودگاه تا اتوبان آیت‌الله بهبهانی شاهد نشست 10 ساختمان بوده‌ایم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار