تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۷۲۹۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار و نماینده ولی فقیه در استان ارتحال آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفتند
عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان و آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با انتشار پیامی مشترک ارتحال آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است :با کمال تاسف و تاثر اطلاع یافتیم که عالم جلیل القدر و روحانی مبارز حضرت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس محترم مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت.

در ادامه آمده است در مقام و منزلت این شخصیت کم نظیر همین قدر که امام راحل(ره) در مورد ایشان فرمودند بنده به آقای مهدوی کنی ارادت داشته ، دارم و خواهم داشت و این جمله ای است که آن عارف یگانه و سفر کرده در مورد هیچ شخصیت دیگری بر زبان نیاورد.

در فراز دیگری از این پیام آمده است مرحوم آیت الله مهدوی کنی را به جرات می توان گفت یک فرد شاخص بین علما و سیاست مداران معاصر دانست که در موضوعات مختلف فقهی و سیاسی و اجتماعی دارای مواضع خاص بود با این وجود همواره حرمت اهل نظر و همسنگران دوران مبارزه با استبداد و استعمار را حفظ می نمود.

اینجانبان ارتحال این روحانی مبارز و مجاهد را به ساحت مقدس امام زمان(عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف و خاندان محترم آن مرحوم تسلیت عرض می نماییم.

بنا به این گزارش شهردار کلانشهر اهواز نیز با انتشار پیامی ارتحال آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری را به مقام معظم رهبری و عموم ملت ایران تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است خبر ارتحال ملکوتی آیت الله محمدرضا مهدوی کنی ریاست مجلس خبرگان رهبری، یار دیرین و وفادار امام و بازوی توانمند و همراه هوشمند مقام معظم رهبری پس از چند ماه تحمل درد و رنج بیماری و نزدیک به شش دهه مجاهدت انقلابی و ثبت سوابق درخشان در کارنامه افتخارآمیز خود خیل دلدادگان ولایت و خط تابناک روحانیت را داغدار کرد.

این پیام می افزاید آیت الله مهدوی کنی از پیشتازان جهاد و پیشبرد نهضت امام خمینی(ره) در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و از طلایه داران پاسداری از حریم ولایت و فعالان عرصه فرهنگ و اندیشه ناب اسلامی بود که آثار گرانبها و ماندگار ایشان مانند دانشگاه امام صادق(ع) و تربیت هزاران چهره فرهیخته برای استمرار انقلاب اسلامی همچون صدقه جاریه در دفتر حسنات ایشان به ثبت خواهد رسید.

این ضایعه مولمه را به پیشگاه مقدس بقیه الله الاعظم (عج)، محضر مبارک مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، نمایندگان معزز مجلس خبرگان و عموم ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می نمایم.

یار دیرین امام و رهبری آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری روز سه شنبه به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری از 14 خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) بعد از بازگشت به علت حمله قلبی در بیمارستان بستری شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی دو روز را عزای عمومی اعلام کرد.
:
:
:
آخرین اخبار