تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۲۹۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
آنچه مظهر عزاداری نیست باید کنار گذاشته شود
امام جمعه موقت اهواز و استاد دانشگاه گفت: آنچه به تعبیر رهبرمعظم انقلاب مظهر عزاداری و سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیست باید به طوراکید کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده روز چهارشنبه و در آستانه آغاز ماه محرم اظهار کرد: موارد انحراف در آیین های عزاداری آنچه به صورت متعارف توسط عامه مردم انجام می شود بسیار کم است اما متاسفانه برخی موارد خلاف متعارف هم صورت می گیرد.

وی افزود: در سال های اخیر چنین مواردی کمتر شد؛ یک جریان منفی مانند قمه زنی و زنجیر زنی به صورت غیر متعارف به این کار اهتمام داشت که از فعالیت آن ممانعت شد.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: مردم از این گونه حرکات استقبال نمی کردند و خلاف جریان عادی آیین های سوگواری مردم بود به همین سبب کنار گذاشته شد.

وی با انتقاد از بیان برخی عبارات توسط مداحان در آیین های سوگواری و عزاداری امامان و ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: سوگواری امام حسین(ع) و لو این که برخی مظاهر آن در زمان ها و مناطق مختلف متفاوت باشد حرمت دارد و نباید این حرمت شکسته شود.

این استاد دانشگاه گفت: برخی حرکات و رفتارها از سوی مداحان در آیین های سوگواری مشاهده می شود که دشمنان از آن بسیار سوء استفاده می کنند.

وی افزود: دشمنانی که از عزاداری امام حسین(ع) همیشه واهمه و وحشت داشته اند از جریان های غیر متعارف استقبال می کنند چرا که در جهت اهداف دشمنان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار