تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۳۰۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث 56 بازارچه صنایع دستی در کشور
معاون صنایع دستی کشور گفت: مقرر است تا 2 سال آینده 56 بازارچه صنایع دستی با اعتبارات ملی در کشور ایجاد و احداث شود.

بهمن نامورمطلق گفت: در مرحله بازیابی هویت اقتصادی در کشور هستیم. از این رو ایجاد و توسعه نسل جدید بازارهای صنایع دستی در کشور یک نیاز است.

وی با بیان این که در حوزه صنایع دستی قصد داریم بازارچه‌هایی را در شهرستان‌ها و استان‌ها دایر کنیم اظهار کرد: با بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این بازارچه‌ها می‌توان امکان جذب هنرمندان صنایع دستی و توسعه بازرگانی این صنعت را فراهم کرد.

معاون صنایع دستی کشور یکی از اقدامات دولت جدید در عرصه صنایع دستی را راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی عنوان کرد و گفت: با ایجاد این بازارچه‌ها می‌توان علاوه بر متبلور ساختن هویت فرهنگی و صنعتی از تخریب و به فراموشی سپردن صنایع دستی جلوگیری کرد.

نامورمطلق راه‌اندازی مجدد نمایشگاه صنایع دستی در مراکز استان‌ها را عاملی برای گفتمان‌ و تبادل فرهنگی بین هنرمندان شهرستانی و همچنین آشنایی عموم مردم با هنرهای دستی این هنرمندان دانست و گفت: امسال نیز پس از چند سال وقفه شاهد راه‌اندازی مجدد این نمایشگاه‌ها در مراکز استان‌ها هستیم.

معاون صنایع دستی کشور بيان کرد: تحریم‌های اقتصادی در کشور سبب شده تا هنرمندان صنایع دستی کشورمان نتوانند با دیگر هنرمندان کشورهای خارجی رقابت عادلانه داشته باشند. از این رو این دولت سعی دارد با فراهم کردن بسترهای لازم و گسترش ارتباطات با دیگر کشورها رقابت عادلانه در حوزه صنایع دستی را در کشور ایجاد کند.

وی به تعداد هنرمندان صنایع دستی در کشور اشاره کرد و گفت: آمار رسمی فعالان در این حوزه 350 هزار نفر است اما به طور غیررسمی حدود 2 میلیون نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند و ما قصد داریم همه‌ فعالان این عرصه را تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار