تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۳۰۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز:
تاکنون آسیب پل ها چندان مورد توجه نبود
تاکنون این وظیفه برای کسی تعریف نشده بود و معاینات دوره ای وجود نداشت، تنها هرگاه معاونت فنی مشکلی را در پل ها مشاهده می کرد در جهت رفع آن اقدام می شد / وی سپس از تشکیل واحدی به نام واحد نگهداری ابنیه شهری در معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز خبر داد و عنوان کرد: در این واحد ابنیه شهری از جمله پل ها، ساختمان های اداری و پارکینگ های طبقانی مورد معاینه مستمر قرار خواهد گرفت
خوزنیوز: معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: وارد شدن آسیب جدی به پل ها تاکنون مورد توجه نبود و وظیفه بررسی و معاینات دوره ای برای کسی تعریف نشده بود، تنها هنگام مشاهده مشکلی در پل ها در جهت رفع آن اقدام می شد.

محمدعلی دوایی فر در گفت و گو با خوزنیوز اظهار داشت: سازه های عمرانی هم چون پل یا پارکینگ طبقاتی دارای عمر مفید مشخصی نیستند بلکه عمر دوام  و کارایی آن ها به نحوه مدیریت و برنامه ریزی مدیران شهری بستگی دارد.

وی افزود: مثلا اگر از جاده ساحلی اهواز عبور کنید در برخی نقاط که راه باریک تر است خودروها به پل سفید برخورد کرده و حتی میلگردهای پل از جا درآمده است که بسته به رسیدگی به مواردی از این قبیل یا بی توجهی به آن ها، عمر پل متغیر است و نمی توان عمر مفیدی را برای سازه تعریف کرد.

تاکنون آسیب پل ها چندان مورد توجه نبود

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: عمر سازه تابع نوع نگهداری از آن است، به طور مثال در پل های دوبی، همه پل ها با نوعی روکش نانو پوشانده می شود و در نتیجه از زنگ زدگی و تغییرات ظاهری جلوگیری شده و دوام پل افزایش می یابد.

دوایی فر دررابطه با نبود واحدی خاص که وظیفه نظارت بر وضعیت پل های شهر اهواز را بر عهده داشته باشد گفت: تاکنون این وظیفه برای کسی تعریف نشده بود و معاینات دوره ای وجود نداشت، تنها هرگاه معاونت فنی مشکلی را در پل ها مشاهده می کرد در جهت رفع آن اقدام می کردیم.

وی افزود: به طور مثال بتن کف پل سفید در مقطعی ریخته شده بود که با یک مرمت مجددا قابل استفاده شد؛ یا کابل های پل هشتم اهواز که یک پل کابلی است از پیاده روی پل به سرقت رفته است که ممکن است برای شهروندان خطر برق گرفتگی را ایجاد کند.

دوایی فر تاکید کرد: پل کابلی حتما نیازمند بررسی سالانه است و علاوه بر استحکام و کارایی پل، مواردی چون سیستم روشنایی پل حتما باید به طور مرتب مورد بررسی قرار گیرد.

وی سپس از تشکیل واحدی به نام واحد نگهداری ابنیه شهری در معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز خبر داد و عنوان کرد: در این واحد ابنیه شهری از جمله پل ها، ساختمان های اداری و پارکینگ های طبقانی مورد معاینه مستمر قرار خواهد گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز افزود: تاکنون چنین واحدی وجود نداشت و اگر به این ابنیه آسیب جدی هم وارد می شد ممکن بود کسی توجهی نکند، اما در حال حاضر این واحد تشکیل شده و مشغول تعیین ساختار مناسب آن هستیم.

تاکنون آسیب پل ها چندان مورد توجه نبود
نمایی از تعریض پل سوم اهواز

دوایی فر به مشکلات پیشین پل سوم اهواز که هم اکنون در حال تعریض است اشاره کرد و گفت: سرستون های این پل پیش از تعریض دچار آسیب هایی شده بود و در صورت مرمت نشدن، ممکن بود صدمات بیشتری به آن وارد شود که خوشبختانه با تعریض پل این موارد هم برطرف شد.

اخبار مرتبط:
وضعیت پل های قدیمی اهواز باید سالانه مورد بررسی قرار گیرد
تمام پل های قدیمی اهواز از نظر استحکام باید بررسی شوند

:
:
:
آخرین اخبار