تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۳۰۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سکوت خبری مطلق
چراغ جشنواره پایتخت پنجره‌ها امسال خاموش است
مراسم اختتامیه جشنواره پایتخت پنجره‌ها، امسال به لطف چارت ناکارآمد حوزه هنری استان خوزستان و شهر آبادان در پایین‌ترین حد ممکن برگزار می‌شود.

هر ساله جشنواره وزین پایتخت پنجره‌ها همزمان با سالروز شکست حصر آبادان در پنجم مهر ماه برگزار می‌شد، اما این فستیوال امسال در خاموشی مطلق در حال پیگیری است و مشخص نیست چه زمانی برای برگزاری مراسم اختتامیه آن انتخاب شده است.

حوزه هنری استان خوزستان و شهر آبادان که از متولیان اصلی این جشنواره هستند، دوره جاری این فستیوال را به انزوای محض کشانده و در سکوت خبری کامل تاکنون از انجام و برگزاری آن به دلایل نامعلومی سر باز زده‌اند که در این بین کم‌کاری حوزه هنری آبادان و ناهماهنگی با اصناف هنرمندان این شهر به وضوح مشاهده می‌شود.

گویا شاخ و شانه کشیدن مدیریت حوزه آبادان با هنرمندان منطقه تمامی ندارد و این قصه می‌رود تا فصل تازه‌ای در ورود هنر شهر آبادان به حاشیه‌ها باز کند.

جای بسی تأمل و سؤال است که در حوزه هنری آبادان چه می‌گذرد و این حوزه از چه چارتی برخوردار است که توان برگزاری یک جشنواره را ندارد، در حالی که آبادان با این پتانسیل بالا، بارها ثابت کرده که با یک خرد گروهی و همت دسته‌ای هم می‌توان یک فستیوال شکیل و وزین را برگزار کند.

حال چه اتفاقی در حال رخ دادن است که حوزه هنری آبادان با آن همه پیشینه و با برخورداری از مردان و زنان هنرمندی که هر یک از آنان کوله‌باری تجربه را در رشته هنری خود بر دوش دارند، ناتوان از برگزاری به موقع و در خور شأن یک جشنواره منطقه‌ای شده است... به امید همت مسئولان برای احیای فعالیت‌های فرهنگی و هنری هر چه بیشتر.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار