تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۷۳۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اندیمشک خبر داد :
برگزاری‌ مراسم‌ استقبال از محرم در اندیمشک
امام جمعه اندیمشک از برگزاری مراسم استقبال از ماه محرم با حضور همه هیئت‌ها، دسته‌های عزاداری و مردم، عصر روز یکشنبه در میدان مرکزی این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: کربلا و قیام امام حسین(ع) نمونه‌ جامعه‌‌ای از آئینه تمام‌نمای فضائل اسلامی و شیعی و پایگاهی انسان‌ساز بر اساس تفکرات ناب حسینی و عاشورایی است.

وی افزود: قیام‌ها و انگیزه‌های مبارزاتی انقلابیون در کشورهایی مانند بحرین با الهام از الگوی قیام عاشورا بوده و همین موضوع باعث ایستادگی مردم در برابر عوامل وابسته به استکبار شده است.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به آثار قیام امام حسین(ع) در جامعه تصریح کرد: دمیدن خون تازه در رگ‌های جامعه اسلامی، شکستن جو نامطلوب حکومت اموی، تحت تاثیر قرار دادن پیروان سایر مذاهب و ایجاد روحیه بیدادگری در میان مردم از جمله آثار و برکات قیام عاشوراست.

خدامی خاطرنشان کرد: همه هیئت‌ها و مردم شهرستان باید با اهداف حسینی بیعت کرده و در برگزاری و برپایی مراسم‌های این دو ماه ساعی و کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه مراسم استقبال از ماه محرم با حضور همه هیئت‌ها، دسته‌های عزاداری و مردم حسینی عصر روز یکشنبه روز نخست ماه محرم در میدان مرکزی اندیمشک برگزار خواهد شد، یادآور شد: امیدوارم که با وحدت، اخلاص، اخوت و توجه ویژه به معارف حسینی و اخلاق سیدالشهدا بتوانیم امسال نیز همانند سال‌های گذشته در ارتقای سطح کیفی عزاداری در این شهرستان گام برداریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار