تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۷۳۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز:
آیت الله مهدوی کنی خدمتگزاری پاک برای کشور و اسلام بود
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با تجلیل از مقام والا و شامخ رییس فقید مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: آیت الله مهدوی کنی خدمتگزاری پاک برای کشور و دین و پشتوانه محکمی برای حوزه های علمیه و یار و یاوری صدیق برای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بود.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با تسلیت ارتحال این عالم ربانی و جلیل القدر به امام عصر(عج) ، مقام معظم رهبری و عموم ملت شریف ایران افزود: آیت الله مهدوی کنی عالمی بزرگوار ، مبارزی مجاهد، فقیهی خدمتگزار و وارسته و سیاستمداری صدیق و در خط امام و رهبری معظم انقلاب و مجاهدی فی سبیل الله بود و همه عمر بابرکت خود را وقف اهداف عالیه اسلام و انقلاب اسلامی و مبارزه با کجروی ها و انحرافات کرد.

خطیب جمعه اهواز آگاهی به مسایل روز و انسان بصیر ، باتقوا و صریح در اعلام مواضع سیاسی را از خصوصیات شخصیتی و انقلابی مرحوم آیت الله مهدوی کنی بیان کرد و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند مسئلت نمود.

امام جمعه اهواز در ادامه صدور حکم اعدام برای آیت الله شیخ النمر باقر النمر مبارز برجسته شیعه عربستان از سوی دستگاه قضایی آل سعود را ظالمانه و غیرقابل قبول خواند و گفت: آزادی بیان اصلی مسلم است و جرم شیخ النمر چیزی جز حقایق و آگاهی به مردم نیست.

وی با طرح این سووال از هیات حاکمه عربستان سعودی که چرا چنین شخصیت خدمتگزار و مبارزی باید به اعدام محکوم شود گفت: حکام نابخرد عربستان سعودی بدانند در صورت اجرای این حکم ناعادلانه باید تاوان سنگینی بپردازند و قطعا پیامدهای سختی برای این رژیم خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت:خوشبختانه افکار عمومی ، حوزه های علمیه و شخصیت های سیاسی و مذهبی سرتاسر جهان به صدور حکم اعدام برای آیت الله شیخ النمر اعتراض و مواضع خوبی اتخاذ کردند و مردم ایران اسلامی نیز این حکم ناعادلانه را نمی پذیرند و آن را محکوم می کنند.

آیت الله موسوی جزایری با گرامیدشت سی و چهارمین سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و بهنام محمدی از شهدای خردسال دوران دفاع مقدس گفت: شهید فهمیده افتخار اسلام و ایران است و امام راحل (ره) در تجلیل از این شهید نیز فرمودنداین شهید رهبر ماست.

وی گفت: این شهیدان با قلب کوچک خود ولی با کار بزرگ خود حقانیت و مظلومیت ایران در مقابل تجاوز رژیم بعثی عراق را به اثبات رساندند و خون این شهیدان ودعای امام زمان(عج) بود که ایران اسلامی قله اقتدار و صلابت را فتح کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با ابراز خرسندی ازسفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و مسوولان ارشد کشور گفت: عزت ، رفاه و اقتدار عراق خواست قلبی ملت و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به فتنه انگیزی دولت های فرامنطقه ای به ویژه امریکا در عراق و سوریه گفت: ملت های منطقه توانایی غلبه بر مشکلات خود را دارند و نیازی به دخالت دیگر کشورها که نفعی برای کشورهای منطقه ندارند نیست.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه اول نماز با تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت: در دهه امر به معروف و نهی از منکر تنها نباید به شعار و بنرنویسی اکتفا کنیم بلکه باید به صورت عمیق و تاثیر گذار وارد این عرضه و فریضه الهی شویم و به وظایف و تکلیف خود عمل کنیم.

خطیب جمعه اهواز در ادامه با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) و بیعت نکردن با یزید گفت: اصل قیام امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت پیامبر(ص) بود و در این راه همه هستی اش را فدای هدف مقدس و الهی کرد.

وی با بیان اینکه اگر امام حسین (ع) با یزیدی که همه فسادها را به صورت علنی و آشکار انجام می داد و ابایی از انجام اعمال خلاف شرع مقدس نداشت بیعت می کرد به تعبیر خود حضرت سیدالشهدا(ع) چیزی از اسلام نمی ماند و می بایست فاتحه اسلام را می خواند افزود: امام می دانست بیعت نکردن با یزید چه عواقبی دارد و به تکلیف الهی خود که امر به معروف و نهی از منکر بود عمل کرد.

وی با توصیه خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا یعنی دوری از گناه ، معاصی و سیئات، و کسی که باتقوا باشد همواره از نفش سرکش خود مراقب می کند چون شیطان بیکار نمی ماند.

وی به برکات معنوی ماه های محرم و صفر و ایام حزن و اندون اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اشاره کرد و گفت: به تعبیر زیبا و رسای امام راحل(ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار