تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۷۳۱۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دومین گردهم آیی انجمن اسلامی معلمان خوزستان برگزار شد/انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی
آیت الله احمدی شاهرودی : انجمن های اسلامی دغدغه ی اسلامیت دارند/محمد تفی زاد:پیام بزرگ نهضت امام حسین (ع) به دانش آموزان تفهیم شود/سیدکاظم اکرمی:بیش ترین قشری که در انقلاب اسلامی نقش دارند معلمان هستند
خوزنیوز: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خواستار تفهیم پیام بزرگ نهضت امام حسین (ع) به دانش آموزان شد.
محمد تفی زاده در دومین گردهم آیی انجمن اسلامی معلمان خوزستان- که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد- در سخنانی گفت: با بررسی گذشته تاریخی خود، به وقایع، حرکت ها و نهضت های دینی و ملی کشور بر می خوریم که نشان می دهد ما در پرداخت به گذشته ی خود گاهی وقت ها ضعیف عمل کرده ایم.
وی تصریح کرد: اگر فرهنگ و تاریخ یک کشور از درون تهی و تخریب شود بايد فرزندان و دانش آموزان را از آن جدا کرد و در مسير و هدفي غير مرتبط با هويت و فرهنگ كشور سوق داد.
وی افزود: جامعه اي كه مي خواهد در مسير ترقی، پيشرفت و توسعه قرار گيرد، بايد هم به فكر سرمايه هاي واقعي اش- دانش آموزان- باشد و هم مکانیزم های تفکر اجتماعی و فرهنگی را در آن تقویت کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به تشریح برخی وقایع تاریخی پرداخت و گفت: یک فصل از تاریخ از ابتدا تا انتهای انقلاب مشروطیت است که در این بخش دو واژه ی "پادشاه" و "رعیت" به کار گرفته می شد. اما از مشروطه به این طرف دو واژه ی جدید در تاریخ مشاهد می کنیم به نام های "مردم" یا "ملت" و "قانون". در طول تاریخ معاصر با تکیه بر این دو واژه خیزش های بزرگی را در تاریخ مشاهده می کنیم. اما با استقرار رژیم پهلوی این دو واژه کنار گذاشته می شوند تا دوره ی ورود به انقلاب اسلامی که واژه های مردم و قانون نقش و عملکرد خود را نشان می دهند.
تفی زاده تاکید کرد: در طول تاریخ معاصر ایران آموزش و پرورش اولویت نخست دولت ها نبود. اما حضرت امام در رژیم گذشته از قدرت معنوی و فکری آموزش و پرورش آگاه بود و بارها خواستار در اختیار گرفتن زمام امور آموزش و پرورش شدند.
وی بر ضرورت آشنایی دانش آموزان با ظرفیت های تشکل های اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: هویت سیاسی- فرهنگی و ملی را- که بخش مهمی از آموزش و پرورش است- اگر سلب کنیم آموزش و پرورش تهی می شود. بنابراین، وظیفه ی من معلم است- که برای تربیت نیروی انسانی که بتواند موانع اقتصادی و اجتماعی توسعه را از سر راه بردارد- دانش آموزان را آماده کند. چرا که با توسعه تشکل های فرهنگی و اجتماعی می توان از این ظرفیت ها بهره مند شد و با تداوم این برنامه ها، فضای پایداری را در زمینه ی مسایل فرهنگی و اجتماعی ایجاد کرد.
***
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
انجمن های اسلامی دغدغه ی اسلامیت دارند
در ادامه نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی گفت: انجمن های اسلامی در اداره های آموزش و پرورش دغدغه ی اسلامیت دارند. دغدغه ای که در حقیقت دغدغه ی انبیا به ویژه انبیای اولوالعزم است و آن توجه به اصول و ارزش های دینی و حاکمیت ارزش های اسلامی در جامعه است. در حقیقت وظیفه ی ما مسلمانان برپایی اصول و ارزش های دینی در جامعه است همان گونه که دغدغه ی امام حسین(ع) و نهضت اش بود.
آیت ا... احمدی شاهرودی تنها دین خدا را دین اسلام و مابقی ادیان را پیش درآمد اسلام دانست و از اعتقادات و باورهای دینی- احکام و اخلاق به عنوان ارکان اسلام یاد کرد و مهم ترین منابع اسلام را قرآن و عترت برشمرد.
وی گفت: انجمن های اسلامی با هر گرایشی که دارند باید در این نشست ها بررسی کنند و ببینند در صیانت از عقاید اسلامی- احکام و اخلاق و نیز در معرفی منابع اسلام چه گام هایی برداشته اند. دسته بندی های سیاسی با همدیگر نباید ضدیت داشته باشند.
وی با تاکید بر این نکته که اصلاح طلبی منافاتی با اصولگرایی ندارد، با اشاره به نهضت امام حسین(ع) که می فرماید: "من براى طلب اصلاح امت جدم قيام و اراده كرده‏ام اين كه امر به معروف و نهى از منكركنم." اظهار کرد: اصولگرایی اگر به تحولات اجتماعی توجه نکند مطلوب اسلام نیست. اصلاح طلبی هم اگر به قیمت کوتاهی از ارزش های دینی باشد، مورد نظر اسلام نیست. باید اصول ارزش ها با تفکر اصلاحات باشد. باید پرچم اصول و ارزش های دینی را برافراشته نگه داریم و امر امت را اصلاح کنیم. در اسلام هم اصول و هم ارزش ها همراه با اصلاحات باید اقامه شود.
در ادامه این گردهم آیی پیام دکتر عارف معاون اول ریاست جمهوری در دولت اصلاحات توسط علی شریعتی قرایت شد. در این پیام آمده است: "انجمن های اسلامی به عنوان یکی از نهادهای مدنی و قانونی می توانند در اصلاح نظام آموزشی کشور نقش اساسی ایفا کنند.
***
وزیر اسبق آموزش و پرورش:
بیش ترین قشری که در انقلاب اسلامی نقش دارند معلمان هستند
در ادامه وزیر اسبق آموزش و پرورش در سخنانی به تشریح نقش معلمان در انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: با نگاهی به نیم قرن از زندگی سیاسی و اجتماعی خود، به جرات می توان گفت: بیش ترین قشری که در انقلاب اسلامی نقش داشتند معلمان آگاه و مسلمان بودند. بعد از کوتای 28 مرداد هم این معلم ها بودند که در سطوح مختلف به مبارزه با ظلم و ستم رژیم پهلوی پرداختند.
سیدکاظم اکرمی، نقش معلمان را در تحول های بعد از انقلاب از جمله تشکل های انجمن های اسلامی معلمان اساسی دانست و خطاب به معلمان خوزستانی گفت: ادامه دهنده سیر انقلاب و راه درست آن وظیفه ی شما معلمان است و گسترش انجمن های اسلامی وظیفه ی ما.
وی خواستار ارتقای سطح کمال معنوی و دانش و مسوولیت معلمان شد و گفت: در کمال معنوی تلاش کنیم. در انجام مستحبات دینی روح را پرورش دهیم. اخلاص مان را بیش تر کنیم و سطح علمی انجمن های اسلامی را بالاتر ببریم.
وی تاکید کرد: مسوولیت های معلمی را بیش تر احساس کنیم. سطح تفکرمان را بالاتر ببریم. نسبت به معلمان دیگر تواضع و فروتنی داشته باشیم. اخلاق اسلامی را رعایت کنیم. روابط انسانی بسیار تاثیرگذار است. خط کشی ها را کم رنگ و ملی و ایرانی فکر کنیم.
مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش، بر لزوم داشتن نگاه ملی تاکید کرد و گفت: با نسل جوان و دانش آموزان با متانت رفتار کنیم و انتقاد پذیر باشیم و اجازه دهیم دانش آموزان انتقاد کنند.
***
دکتر حیصمی مدیرکل اسبق آموزش و پرورش خوزستان:
خرد در جامعه بالا است

همچنین مدیرکل اسبق آموزش و پرورش خوزستان در سخنانی گفت: هیچ مسلمانی نیست که اصولی نداشته باشد؛ اما برداشت ها از اجرایی کردن اصول متفاوت است. همه ی ما اصول و ارزش های مسلم دین ناب محمدی(ص) را قبول داریم و بر همان طریقت هستیم که مصداق آن انجمن اسلامی معلمان است.
عباس حیصمی گفت: هیچ کس منکر رفتارها، برنامه ها و شیوه هایی که نیاز به بررسی و اصلاح دارند نمی شود. در جامعه ی ما خرد بالا است و مردم به راحتی ادعا را از عمل تشخیص می دهند.
وی با اشاره به اعتقادهای دینی و نگاه ولایی در انجمن های اسلامی و استفاده از معلمان فرهیخته و نخبه از خلا موجود در آموزش و پرورش سخن گفت و افزود: حیف نیست از جمعی نخبه و با نفوذ، امتحان پس داده، استوار در دین و پایدار در سیاست بهره مند باشیم، اما در برنامه ریزی های وزارت خانه و اداره های کل استان ها از این عزیزان بهره مند نشویم؟
وی افزود: چرا گروه های مشاوره ای برنامه ای و نه تشریفاتی از دل این انجمن ها بیرون نمی آید؟! افرادی که حاضرند بی مزد و منت تمام تجربه ها و دغدغه های خود را که در طول سه دهه تجربه کرده اند دراختیار بگذارند. چرا وزارت خانه هسته های برنامه ریزی را از این انجمن ها تشکیل نمی دهد؟!
مدیرکل اسبق آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: انجمن های اسلامی معلمان باید در برنامه های بومی و کلان ملی ورود کنند. از تفکر معلمان نخبه است که اصلاحات شکل می گیرد.
***
شورای مرکزی استان انتخاب شد
در ابتدای این گردهم آیی دبیر انجمن اسلامی معلمان خوزستان در سخنانی بر ضرورت تلاش در فضای مدنی ایجاد شده تاکید کرد و از برگزاری انتخابات انجمن در هشت شهرستان و تشکیل هیات های موسس در 12 شهرستان خبر داد و گفت: انجمن اسلامی معلمان همیشه مدافع گفتمان انقلاب اسلامی و دانش و خردورزی و سویه های تمدنی در طول دوران خود بوده است.
علیرضا مسرور خواستار افزایش نشاط انجمن و توسعه فعالیت ها در فضای باز اجتماعی- فرهنگی و سیاسی کنونی شد و تاکید کرد: انجمن اسلامی معلمان خوزستان خود را در کنار آموزش و پرورش استان احساس می کند و در راه تقویت این نهاد آموزشی و پرورشی همیشه گام برخواهد داشت.
گفتنی است: شورای 20 شهرستان با حضور در دومین گردهم آیی انجمن اسلامی معلمان خوزستان، اعضای جدید شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان خوزستان را انتخاب کردند که به این شرح اعلام شد:
1)سید جابر موسوی113رای
2)حجت الله خسروی104 رای
3)صادق دانا 97رای
4)محمد تقی یوسفی94رای
5)توفیق ساکی93رای
6)علیرضا مسرور86رای
7)علیرضا شریفی84رای
8)فاضل خمیسی82رای
9)حرج چلداوی79رای
10)باقر رزمی79رای
11)اسکندر ممبینی74رای
12)منوچهر روستا71رای
13)مجتبی دیناروند69رای
14)موسی آروین67رای
15)عبدالواحد عبادی63رای
16)علی رحیمی فر61رای
17)امرالله آخوند نژاد58رای
18)عاشور سواری57رای
19)جمشید نامجو-56رای
20)جواد روشن زاده-55رای
21)غلام شجاعی54رای
اعضا علی البدل:
1)موسی مطوری54رای
2)اقبال مرادی53رای
3)خانم عباسی53رای
4)حسن توکلی-52رای
5)جمشید کمایی52رای
6)ناصر سواعدی51رای
7)حمزه سواری50رای
:
:
:
آخرین اخبار