تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۷۳۱۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرمشهر:
کارهای اساسی در زمینه تولید خرما در خرمشهر صورت نگرفته است
دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: کارهای اساسی در زمینه تولید خرما در خرمشهر صورت نگرفته است.

احمد شریفات در جشنواره شکرگزاری خرما در ساختمان کشتی برلیان خرمشهر، اظهار کرد: خرمشهر با 2 میلیون نخل در سال‌های 1340 تا 1350 بزرگ‌ترین ارزآوری را از طریق برداشت و صادرات خرما داشته‌ است.

وی دلیل این امر را توجه به نخل‌داران در آن زمان دانست و افزود: متاسفانه با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته، دولت نتوانسته مشکل خرمای خرمشهر را حل کند و کارهای اساسی در این خصوص انجام نگرفته است.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرمشهر ادامه داد: در بحث زهکشی زمین‌های کشاورزی کارهای اساسی نیاز است، مشکل تامین آب و سایر معضلات همچون بحث سوخت کشاورزان از دیگر مشکلاتی است که نخل‌کاران با آن مواجه هستند.

شریفات تصریح کرد: معضل آب کشاورزی نیاز به ساماندهی دارد و سوخت با تعرفه‌های بالا در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین با وجود اینکه خرمشهر در جنوبی‌ترین نقطه ایران واقع شده است و آب از این نقطه از کشور خارج می‌شود اما از کشاورزان این منطقه آب‌بها دریافت می‌شود.

وی از تشکیل انجمن خرما در اتاق بازرگانی خرمشهر خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از امکانات بخش خصوصی می‌توان مقداری از مشکلات کشاورزان را کاست و پی‌گیر رفع معضلات بخش کشاورزی بود.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرمشهر در پایان سخنان خود وعده برگزاری یک جشنواره باشکوه و در شأن نخل‌داران خرمشهری را در سال آینده داد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: احمد شریفات ، خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار