تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۳۲۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز مهاجرت پرندگان به زیستگاه‌های خوزستان
با کاهش نسبی دمای هوا کوچ انواع پرندگان مهاجر به تالاب ها و آبگیرهای شمال استان خوزستان آغاز شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوش روز شنبه گفت: مهاجرت پرندگان به زیستگاههای منطقه شمال خوزستان از هفته گذشته بتدریج آغاز شده و با سرد شدن هوا در مناطق شمالی کشور روند مهاجرت پرندگان به منطقه افزایش می یابد.

فیروز حاجی کلی افزود: گونه هایی از پرندگان از جمله حواصیل و قمری از کشورهایی چون ارمنستان ، روسیه و گرجستان برای زمستان گذرانی به آبگیرها و تالاب های شمال خوزستان مهاجرت می کنند.

انواع پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی به تالابها و زیستگاه های آب شیرین منطقه کوچ کرده و در این زیستگاه ها تخم گذاری می کنند.

انواع پرندگان آبزی ، کنار آبزی و شکاری مهاجر همچون انواع اردک به ویژه اردک ارده ای، خوتکا ، اردک سرسبز ، سهره طلایی و باکلان در تالاب ها ، آبگیرها و حاشیه رودخانه های دز ، کرخه و شاوور بسر می برند.

تالاب های پارک ملی دز از جمله تالاب یعقوب، تالاب حاجات، باقر ، میانرود ، دریاچه سد دز و رودخانه دز زیستگاه زمستانی پرندگانی است که همه ساله از نقاط سردسیر کشور و سایر نقاط جهان به این مناطق مهاجرت می کنند.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز رویشگاه جنگلی نیمه گرمسیری حاشیه رودخانه دز از جمله زیستگاه های ارزشمند پرندگان و حیات وحش می باشد که دارای میکروتالابهای منحصر بفرد و زیستگاه غنی انواع آبزیان و پرندگان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار