تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبیر: قمه‌زنی در عزاداری‌ها جایز نیست
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: انجام اعمالی مانند قمه‌زنی که وهن دین است جایز نیست و عزاداران حسینی تلاش کنند در چارچوب احکام صادر شده از سوی علما حرکت کنند.

فرج‌اله خبیر اظهار کرد: علما درباره نهی از برخی اعمال از جمله قمه‌زنی یا صدمه زدن به جسم به منظور عزاداری در ایام محرم و مراسم سوگواری این ماه، احکامی مطرح فرموده‌اند و لازم است مردم نیز برای جلوگیری از ترویج این اعمال، در چارچوب همین احکام مراسم خود را برگزار کنند.

وی ادامه داد: در گذشته در خوزستان، قمه‌زنی و رسومی از این دست در مراسم عزاداری مشاهده می‌شد ولی در سال‌های اخیر این اقدامات آنچنان دیده نمی‌شود.

خبیر گفت: توصیه می‌شود همه علاقمندان به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)، طبق موازین تعیین شده مراسم عزاداری و سوگواری را برگزار کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: برای برگزاری مراسم ایام محرم و عزاداری‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شده و در حال انجام است تا مراسم با امنیت و آرامش در اقصی نقاط خوزستان برگزار شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تقارن یومالله 13 آبان و روز عاشورا، طبیعتا این مناسبت ملی تحت شعاع این واقعه بزرگ قرار گرفته و بنابراین امسال سعی می‌شود مراسم 13 آبان مناسب با ایام محرم برنامه‌ریزی شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار