تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۳۲۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازار ته‌لنجی در خرمشهر راه‌اندازی شد
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی از تخلیه نخستین محموله کالای ته‌لنجی در بازار سیف خرمشهر خبر داد.

عبدالله سامری امروز از راه‌اندازی بازار ته‌لنجی در خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: نخستین لنج وارد بندر خرمشهر شده و کالاهای آن تخلیه و به بازار سیف این شهرستان منتقل و بالاخره پس از گذشت مدت‌ها چراغ بازار سیف خرمشهر مجددا روشن شد.

وی، این کالا‌ها را کالاهای همراه ملوان خواند و افزود: کالای ته‌لنجی عمدتا شامل پوشاک، وسایل برقی، و موادغذایی هستند که تاریخ انقضاء طولانی مدت دارند.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی، مزایای بازار ته‌لنجی را برشمرد و عنوان کرد: کارهای گمرکی این کالا‌ها بلافاصله و در محل انجام می‌شود و شامل پرداخت عوارض گمرکی خاصی نخواهند بود.

سامری اضافه کرد: تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده که نوع کالا و روند کار به گونه‌ای باشد که نیازمند توقف طولانی کالا در گمرک وجود نداشته باشد.

وی به بیان روند راه‌اندازی گمرک پرداخت و گفت: در سال 91 برخی مدارک مربوط به کمیسیون اقتصاد که دال بردادن مجوزهای کالای همراه مسافر به منطقه آزاد ارس و بندر انزلی و محرومیت اروند و یکی دو منطقه دیگر از این مجوز‌ها بود، کشف شد.

این نماینده اضافه کرد: در آن زمان به همراه مدیرعامل سابق منطقه آزاد اروند مصوبه‌ها را دنبال کردیم و نامه‌ای را به وزیر اقتصاد دولت دهم نوشته و در آن نامه خواستار دادن مجوزهای کالای همراه مسافر به منطقه آزاد اروند همانند سایر مناطق شدیم.

سامری در ادامه بیان کرد: با روی آمدن دولت جدید، این قضیه را با هیئت رئیسه فعلی منطقه آزاد اروند پیگیری کرده و جلسه‌ای نیز با کرباسیان رئیس کل گمرک کشور داشتیم و به این توافق رسیدیم که ورود کالاهای همراه ملوان از دو سمت آبادان و خرمشهر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نتیجه این تکاپو‌ها با مدتی رکود مواجه شد، ادامه داد: کسی این مصوبات را اجرایی نکرد تا زمانی که فرماندار جدید آمد و به محض نشستن بر کرسی، مصوبات را پیگیری کرد.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه شورای تامین در راستای کالای همراه مسافر تشکیل شد و سرانجام موفق شدیم تکلیف بازار سیف را که مدت‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برد را روشن سازیم.

سامری خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این بازار ته‌لنجی می‌تواند 200 فرصت شغلی به طور مستقیم ایجاد کند و به میزانی از بیکاری شهر بکاهد.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم این کار ادامه‌دار باشد و دوستان دیگر ورود کرده و مجددا بازار سیف خرمشهر را توسعه دهیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار