تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۳۲۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقارن 13 آبان و عاشورای حسینی؛
همراهی دسته‌های دانش‌آموزان در عزاداری روز عاشورا
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، گفت: به منظور گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان و با توجه به تقارن این روز با روز عاشورا؛ امسال با همکاری آموزش و پرورش زنگ استکبارستیزی پیش از 13 آبان در مدارس استان نواخته می‌شود.

سعید جعفری در این جلسه که امروز شنبه (12 آبان ماه) در معاونت سیاسی اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: تقارن 13 آبان با روز عاشورا موجب شد برنامه‌ریزی‌ها متناسب با ایام محرم انجام شود. در این راستا، در روز عاشورا دسته‌های عزاداری دانش‌آموزان و دانشجویان حرکت نمادین به مناسبت 13 آبان خواهند داشت و در پلاکاردها و دستونشته‌های خود از شعارها و مضامین متناسب با اسکتبارستیزی استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: پیام امام حسین(ع) "هیهات من الذله" بوده است و بنابراین لازم است به این مضمون در شعارهای استکبارستیزی یوم الله 13 آبان بیش از پیش پرداخته شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و نقاشی، نشست‌های هم‌اندیشی در سطح اساتید و دانشجویان و برگزاری جلسات فرهنگی پرسش و پاسخ ویژه دانش‌آموزان در جهت معرفت‌افزایی از جمله برنامه‌های روز 13 آبان است.

جعفری گفت: موضوع استکبارستیزی منفک از انقلاب اسلامی نیست؛ اکنون می‌بینیم که رژیم کودک‌کش اسرائیل در غزه مردم مظلوم را به خاک و خون می‌کشد و در سراسر جهان، با حمایت از گروه داعش و النصره، نظم منطقه و جهان را بر هم زده‌اند. در این شرایط، حضور مردم نشان‌دهنده آن خواهد بود که ملت شریف ایران همچنان بر استکبارستیزی پافشاری می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار