تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۳۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره پایتخت پنجره‌ها بعد از محرم و صفر برگزار می‌شود
دبیر اجرایی ششمين جشنواره منطقه‌ای پایتخت پنجره‌ها از برگزاری این جشنواره بعد از ماه محرم و صفر خبر داد.

ناصر روستایی گفت: قرار بود این جشنواره مهر ماه برگزار و یکم آبان 93 آیین پایانی آن برگزار شود اما به دلیل تغییر مدیریتی در حوزه هنری خوزستان در زمینه تأمین منابع مالی به مشکل برخوردیم.

وی افزود: این تغییر مدیریت در تأمین منابع مالی ما را با مشکل مواجه کرد و تأمین منابع مالی صورت نگرفت. در حالی که قرار بود با همکاری منطقه آزاد اروند جشنواره پایتخت پنجره‌ها را برگزار کنیم اما جشنواره به تعویق افتاد و قرار است اختتامیه و بخش نمایش‌نامه‌خوانی را بعد از محرم و صفر برگزار کنیم.

روستایی بیان کرد: داوری تمام بخش‌ها یا به پایان رسیده یا رو به پایان است و پذیرش آثار حتی بعد از پایان مهلت دریافت و تا آخر مهر ماه ادامه داشت. با این که تبلیغات امسال بسیار کم بود اما آثار خوبی به دبیرخانه رسید.

دبیر اجرایی ششمين جشنواره منطقه‌ای پایتخت پنجره‌ها خاطرنشان کرد: با آقای چرخابی، سرپرست حوزه هنری خوزستان، به این نتیجه رسیدیم که در مراسم اختتامیه بیانیه‌ای صادر کنیم تا برای دریافت آثار سال 94 فراخوانی داده شود.

او اظهار کرد: اختتامیه جشنواره منطقه‌ای پایتخت پنجره‌ها بعد از محرم و صفر برگزار می‌شود و ما روز 19 دی 93 مصادف با ولادت امام جعفر صادق (ع) و حضرت محمد (ص) را پیشنهاد کردیم تا بخش نمایشنامه‌خوانی چهارشنبه و پنج‌شنبه (17 و 18 دی 93) برگزار شود و آیین پایانی 19 دی ماه باشد.

روستایی گفت: دوره بعدي اين جشنواره را حتما با گستردگی و فراغ بال بیشتری برگزار خواهیم کرد. امسال واقعاً تبلیغات ما کم بود اما با تدبیری که انجام دادیم و گرفتن شماره همراه هنرمندان و ارسال پیامک و دعوت از آن‌ها برای شرکت در جشنواره آثار بهتر و بیشتری را نسبت به دوره‌های گذشته دریافت کردیم.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره منطقه‌ای پایتخت پنجره‌ها خاطرنشان کرد: در بخش عکس 800 اثر به دبیرخانه رسیده است. در بخش فیلم‌نامه‌نویسی که برای اولین بار به جشنواره افزوده شده و بیشترین دریافت آثار در این بخش در استان خوزستان 45 اثر است 69 اثر را دریافت کردیم.

وي افزود: در بخش هنرهای نمایشی و تئاتر 30 اثر رسیده که باز هم بیشتر از سال گذشته است. در بخش آفرینش‌های ادبی و بخش ترانه با آن که برای اولین بار وارد جشنواره شده 31 ترانه به دست ما رسیده است. در بخش شعر 430 اثر و در بخش داستان و داستانک 324 اثر وصول شده است. همچنين بخش برون‌استانی آفرینش‌های ادبی امسال 245 اثر به دست ما رسیده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار