تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۳۲۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:
اختصاص یک‌میلیارد دلار اعتبار برای‌تامین‌نقدینگی مورد نیاز تجار و بازرگانان کشور
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص مبلغ یک میلیارد دلار اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی و توسعه صادرات برای تامین نقدینگی تجار و بازرگانان خبر داد.

نورالله افخمی ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه، فعالان و خادمان اقتصادی منطقه آزاد اروند در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر اظهار کرد: در شورای عالی صادرات کشور در 10 روز گذشته تصمیماتی اتخاذ شد که به مرحله اجرا در می‌آید.

وی از تصمیم شورای عالی صادرات کشور در تامین اعتبار یک میلیارد دلاری از محل منابع صندوق توسعه ملی و توسعه صادرات برای تامین نقدینگی موردنیاز تجار و بازرگانان به عنوان یکی از این تصمیمات نام برد و افزود: همچنین مقرر شد تا بودجه‌ای برای ایجاد خطوط منظم کشتیرانی بین‌المللی و کشورهای هدف در اختیار سازمان توسعه قرار گیرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: اختصاص یارانه برای این خطوط تا زمان آماده‌سازی شرایط پیش‌بینی شده، و به مرور هر چقدر این ارتباطات بیشتر و قوی‌تر شود سهم یارانه کمتر و کمتر خواهد شد.

*تخصیص یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای برای تجار و بازرگانان

افخمی با بیان اینکه برای پرداخت یارانه تسهیلات به تجار و بازرگانان نیز از منابع دولتی استفاده می‌شود، تصریح کرد: برای این منظور مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده تا از این طریق بتوان تسهیلات بانکی با نرخ کارمزد کمتر در اختیار تجار و بازرگانان قرار گیرد.

وی با مهم خواندن موضوع توجه به بخش نرم‌افزاری در بحث صادرات یادآور شد: باید زمینه برقراری ارتباط صمیمانه با سایر کشورها را در قالب پروتکل‌ها و موافقت‌نامه‌ها را ایجاد کنیم.

افخمی در ادامه گفت: در تلاش برای امضای معاهدات و توافقنامه‌های همکاری با عراق و سایر کشورها در راستای تسهیل فعالیت‌های تجار و بازرگانان هستیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: برای این منظور باید منابع مالی در اختیار ما قرار گیرد تا در خصوص اعزام رایزنان خود به سایر کشورها، برپایی نمایشگاه‌های دو یا چند جانبه و غیره، فعالیت‌های مستمر و گسترده‌ای را به انجام برسانیم.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی صادرات کشور مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی بررسی و راهکارهای رفع آنها ارائه شد که به زودی این راهکارها اجرایی خواهند شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار