تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۳۲۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرامیداشت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه شهید چمران
به مناسبت درگذشت آیت الله مهدوی کنی، رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، مجلس بزرگداشتی با حضور سرپرست دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه شهید چمران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، در این مراسم که امروز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شد، در سخنانی درگذشت آیت الله مهدوی کنی را ضایعه‌ای اسفناک و جبران‌ناپذیر و خلائی بزرگ برای جامعه علمی، دانشگاهی و حوزه‌های علمیه توصیف کرد.

وی اظهار کرد: این که عواطف عمومی و احساسات مردم جامعه این چنین نسبت به کسی میل و رغبت نشان دهد و جامعه به صورت گسترده و فراگیر عواطف خود را اعلام کند، بیانگر این است که این عالم جلیل‌القدر در دل‌های مردم، عواطف و احساسات مردم جایگاه خوبی داشته است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: کتاب «بنیادهای عملی اخلاق» که توسط این مرحوم تالیف گردیده، مکرر چاپ شده و در نوع خود اثری بی‌بدیل است.

شفیعی با توجه به حضور مرحوم مهدوی کنی در مسئولیت‌های مختلف، تصریح کرد: یکی از کلیدی‌ترین جلوه‌های شخصیت ایشان این است که آنجا که حس می‌کند، طبق وظیفه در وسط میدان حضور می‌یابد و مسئولیت خود را به انجام می‌رساند بدون اینکه ملاحظه کند دیگران چه قضاوتی درباره ایشان می‌کنند.

وی عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در ابتدای پیروزی انقلاب، مسئولیت کمیته های انقلاب را به عهده گرفتند و در دوره ای دیگر، در دولت عهده دار وزارت کشور شدند و این حاکی از قدرت تشخیص وظیفه ایشان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران با اشاره به چگونگی تاسیس دانشگاه امام جعفر صادق (ع)، اضافه کرد: امام خمینی (ره) از اول انقلاب بر ارتباط و پیوند حوزه و دانشگاه تاکید داشتند از این رو، آیت الله مهدوی کنی با تاسیس این دانشگاه، دغدغه این را داشتند که قالب‌ها، محتواها و متن‌ها همه در یک سطح متعالی باشند و امروز شاهدیم که دانش‌آموختگان دانشگاه امام جعفر صادق (ع) در داخل و خارج کشور بخش عمده‌ای از ارتباطات و رایزنی‌های وزارت امور خارجه را بر عهده دارند.

شفیعی یکی دیگر از ویژگی‌های این مرحوم را حرکت در مسیر مستقیم انقلاب اسلامی و اهتمام به مساله رهبری دانست و گفت: آیت الله مهدوی کنی اعتقاد داشتند که انقلاب اسلامی که با رهبری یک مرجع عالیقدر به پیروزی رسیده، پس از ارتحال بنیانگذار انقلاب به دست فقیه دیگری تداوم یابد و این مسیر و حرکت باید تقویت شود؛ اگر ذره‌ای سستی و کاستی شود انقلاب خسارت خواهد دید لذا تا روز حیات امام، یار وفادار ایشان بودند.

وی کار مخلصانه، مجاهدت بدون ادعا و بی‌توقع، بدون اعتنا به قضاوت دیگران، عمل به تکلیف و وظیفه را از ویژگی‌های آیت الله مهدوی کنی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی و مساله رهبری و جایگاه ولایت، مساله سلیقه و جناح نیست بلکه جزو اصول ماست و این مسیر و صراط مستقیم باید انجام شود و مرحوم مهدوی کنی به این موضوع دقت کافی داشتند و به آن عمل می‌کردند.
:
:
:
آخرین اخبار