تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۳۳۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار خرمشهر خبر داد:
اتخاذ تدابیری درباره پیشگیری از آبگرفتگی معابر
معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار خرمشهر از اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر این شهر در زمان بارندگی خبر داد.

مصطفی رسول‌رویسی امروز اظهار کرد: شهرستان خرمشهر در فصول سرد سال با مشکل حاد و بحرانی مواجه نمی‌شود و تنها موضوعی که در سال‌های گذشته در شهرستان ایجاد مشکل می‌کرد، بحث جمع شدن آب‌های سطحی و آبگرفتی معابر بوده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این رابطه عنوان کرد: جلساتی برای بررسی موضوع آبگرفتگی معابر منعقد شده و تصمیماتی نیز در این راستا اتخاذ شده است.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار خرمشهر در ادامه به بیان این تصمیمات پرداخت و گفت: رایروبی راه‌آب‌ها و منهول‌ها توسط سازمان آب و فاضلاب یکی از این مصوبات این جلسات است که اینک در حال اجرا بوده و دیگری طرح ساماندهی به آب‌های سطحی در فصل بارندگی است.

رویسی تصریح کرد: شهرداری متقبل شده برای جلوگیری از آبگرفتی معابر و جمع شدن آب در فصول بارندگی اقدام به ارائه طرحی کارشناسی برای هدایت این آب‌ها کند که در زمان بارش بارندگی‌های شدید از تکرار این وقایع جلوگیری شود.

وی احتمال وقوع سیلاب را در شهرستان رد کرد و گفت: با وجود سدهای احداث شده در مسیر رودخانه کارون احتمال وقوع سیلاب نزدیک به صفر است.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار خرمشهر در پایان عنوان کرد: تنها مشکلی که ممکن است در فصول سرد در خرمشهر رخ دهد، بحث آبگرفتگی معابر است که این رخداد در هر نقطه‌ای از جهان حتی در شهرهای پیشرفته امکان وقوع دارد که در این راستا نیز آمادگی‌های لازم کسب شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار