تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۷۳۳۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اندیمشک خبر داد:
اجرای 30 برنامه فرهنگی مذهبی ایام محرم در اندیمشک
امام جمعه اندیمشک از اجرای 30 برنامه فرهنگی مذهبی در ماه‌های محرم و صفر در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی امروز اظهار کرد: با تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان و به منظور بهره بردن بیشتر معنوی از ماه‌های محرم و صفر، 30 برنامه متنوع در قالب یک بسته فرهنگی و مذهبی در این ماه‌ها در سطح شهرستان به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی افزود: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های فرهنگی از قبیل اعزام روحانیون حوزه‌های علمیه سفیران هدایت به مدارس متوسطه دخترانه و پسرانه، برگزاری نماز ظهر عاشورا در پنج نقطه شهر، برگزاری مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) در شب شام غریبان، انس با قرآن و برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی و شب شعر عاشورایی با تکیه بر موضوع عزت و حریت حسینی است.

امام جمعه اندیمشک اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان حلقه های شجره طیبه صالحین و مربیان پرورشی و مشاوران آموزشگاه‌های شهرستان، برپایی سلسله نشست‌هایی با موضوع ترویج امر به معروف و نهی از منکر و همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی و اجرای نمایش با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های بسته فرهنگی، مذهبی است که در این دو ماه در شهرستان اجرا خواهد شد.

خدامی خاطرنشان کرد: تاریخ عاشورا و حماسه کربلا سرشار از آموزه‌های مختلف و متعدد دینی است که ما باید از این آموزه‌ها برای رفع آسیب‌های اجتماعی کمک بگیریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اندیمشک تصریح کرد: در این ماه باید قرآن‌مداری سید الشهداء، شعار های عاشورایی و نقش تدبیر و عقلانیت در قیام امام حسین(ع) و همچنین تحریفات عاشورا و نیز مرور کلام امام(ره) و رهبری و درس‌ها و عبرت‌های عاشورایی به خوبی و به درستی برای مردم تبیین شود.

وی در پایان افزود: معرفی اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام انحرافی و جریان‌های تکفیری، تعمیق معارف و بینش دینی با تکیه بر احیای واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر، ارائه الگوی رفتاری اهل بیت (ع) به ویژه برای نسل جوان در سایه تبیین شخصیت‌های حاضر در واقعه عاشورا و ارائه الگوی مکتب ولایت و امامت از جمله مسائلی است که روحانیون و مداحان باید در این ایام برای عزاداران بیان کنند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: اندیمشک
:
:
:
آخرین اخبار