تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۷۳۳۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:
تعیین رایزن بازرگانی ایران در بصره
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: قصد داریم تا در سفر به منطقه آزاد اروند، رایزن بازرگانی ایران در بصره را از میان فعالان این منطقه انتخاب کنیم.

نورالله افخمی‌راد در حاشیه سفر به خرمشهر صبح امروز اظهار کرد: پس از تعیین رایزن بازرگانی ایران در بصره، وی با استقرار در بصره عراق در راستای توسعه صادرات به این کشور به فعالان و تجار و بازرگانان یاری می‌رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با هدف توسعه تجارت، تجار و بازرگانان ایرانی باید به ماندگاری در بازار بیندیشند.

وی اضافه کرد: اینکه چرا تجار و بازرگانان ما پس از اندک زمانی حضور در بازارهای جهانی و منطقه‌ای جایگاهشان را از دست می‌دهند موضوعی است که باید فعالان اقتصادی به دقت و تامل بیشتری به این مقوله نگاه کنند.

*شرط ماندگاری در بازار وفای به تعهدات است

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد: شرط ماندگاری در بازار وفای به تعهدات است، لذا تجار و بازرگانان ایرانی برای بقا در بازارهای جهانی و منطقه‌ای باید به تعهدات خویش از جمله تامین محصولات مورد تقاضا با کیفیت بسیار خوب، مناسب، در زمان مقرر و به طور مستمر عمل کند.

افخمی‌راد تصریح کرد: صداقت و سلامت در رفتار باید مد نظر فعالان تجاری قرار گیرد، دولتمردان تمام تلاش خود را برای رفع موانع حضور تجار و بازرگانان در بازار به‌کار می‌برند و مابقی به عملکرد تجار بستگی دارد که امید می‌رود به نحو مطلوبی به تعهداتشان عمل کنند.

وی با بیان اینکه هدف از طرح مسائل یافتن راه‌حل‌های کاهش مشکلات و برداشتن گام‌های موثر برای رونق اقتصادی و توسعه صادرات از منطقه است یادآور شد: منطقه آزاد اروند ویژگی‌های خاصی دارد که بر اساس آن باید اقداماتی انجام شود، مزیت‌های این منطقه باید مورد مطالعه، بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

*منطقه آزاد اروند از ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده کند

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: منطقه آزاد اروند نسبت به سایر مناطق هفت‌گانه آزاد کشور دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی است که باید از آنها در راستای توسعه تجارت کشور و منطقه به نحو مطلوبی بهره برد.

افخمی‌راد از قانونمندی منطقه آزاد اروند در خدمت منطقه است، برخورداری از راه آبی و اتصال آن به خلیج فارس و آب‌های آزاد، پیشینه تجاری شهرهای آبادان و خرمشهر، زیرساخت‌های موجود، فرودگاه، ارتباط نزدیک با بصره، وجود تولیدات بالای درون استانی در بخش‌های مختلف همچون نفت، گاز، پتروشیمی و کشاورزی و در دسترس بودن نیروی انسانی متخصص و کارآمد به عنوان زمینه‌های بسیار مناسب و خوب برای ابقای نقش منطقه آزاد اروند در توسعه و رونق تجاری نام برد.

وی در ادامه افزود: به طور قطع در راستای بررسی موانع توسعه اقتصادی در منطقه آزاد اروند و شناسایی آنها بر اساس ضوابط و قوانین و رفع آنها، با حداکثر توانمان تلاش خواهیم کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی در مناطق با مشکلاتی مواجه هستند اظهار کرد: مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع آنها کمک کنند.

وی تصریح کرد: صادرات به عنوان پیش‌راه اقتصاد ملی کشور سبب حرکت اقتصادی مملکت، خروج از رکود و تورم و به‌کارگیری علم و فن‌آوری می‌شود لذا تمام دستگاه‌های اجرایی باید به تجار و بازرگانان کمک کنند.

*تجار باید در کمترین زمان ممکن نسبت به صادرات کالای خود اقدام کنند

افخمی‌راد با بیان اینکه تجار نیز باید در کمترین زمان ممکن نسبت به صادرات کالای خود اقدام کنند، گفت: برخی از اظهار نظرات ارائه شده در مواجه با فعالیت تجار شخصی است که باید تغییر یابد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: با توجه به برنامه پنج ساله توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود، باید هر آنچه را که در زمینه توسعه صادرات در دولت مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود به نحو مطلوبی به انجام برسانند و از هیچ کاری دریغ نکنند.

وی در پایان بر قرار دادن اطلاعات درست در اختیار مسئولان کشورهای همسایه به لحاظ تصمیم‌گیری‌های بهتر تاکید کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار