تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۷۳۳۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه شادگان:
دسته‌‌ها و هیئت‌های عزاداری ماه محرم شئونات دینی را حفظ کنند
امام جمعه شادگان گفت: دسته‌‌ها و هیئت‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم در شادگان با رعایت شئونات دینی حرمت این ایام حزن و اندوه را نگه دارند.

حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی امروز اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ماه محرم باید در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و نیز احیای امر به معروف و نهی از منکر گام برداشت و بتوان این فرهنگ مهم و عاشورایی را در بین جوانان و مردم نهادینه کرد.

وی با اشاره به اینکه عزاداری‌ها باید به طور صحیح و تنها برای مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش انجام شود و به دور از هر گونه خودنمایی باشد، تصریح کرد: مداحان نیز باید توجه داشته باشند تا اشعار و سبک‌های انتخابی برای عزاداری از مصادیق غنا نباشد.

امام جمعه شادگان با بیان اینکه باید در عزاداری‌های ماه محرم از امام حسین(ع) الگو بگیریم، افزود: باید توجه داشت حضور در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) باعث نمی‌شود که از دست شیطان به دور باشیم چرا که شیطان در همه حال برای فریب عزاداران و از بین بردن اجر ما تلاش می‌کند.

شرفی گفت: یکی از پیام‌های عاشورا، احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است و باید شعار ما زندگی و حرکت جهادی به سبک سیدالشهدا برای عملیاتی کردن امر به معروف و نهی از منکر باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شادگان در پایان خواستار شد دسته‌‌های و هیئت‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم در شادگان با رعایت شئونات دینی حرمت این ایام حزن و اندوه را نگه دارند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار