تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۷۳۳۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری دوره‌های مقتل‌شناسی در خوزستان
مسئول بسیج مداحان خوزستان گفت: به منظور ارتقای سطح تعزیه خوان‌ها در عرصه‌های مختلف آواز دوره‌های مقتل‌شناسی برای بانوان و آقایان ویژه ماه محرم در خوزستان برگزار می‌شود.

عباس نبگانی اظهار کرد: گر چه بیان مسائل سوزناک، احساسات را علیه دشمن بر می‌انگیزد، ولی شعور و شناخت صحیح و درست و بی‌غرضانه در همه اعصار و در نزد همه افراد مقبول تر است.

وی با بیان اینکه هر اندیشه‌ای بر تعدادی از آموزه‌ها و مفاهیم اساسی و بنیادین استوار است که عدم‌درک کافی از آن‌ها می‌تواند سبب عدم فهم کامل آن اندیشه شود، گفت: دوره‌های مقتل‌شناسی در شهرستان‌های اهواز، باوی و کارون برگزار می‌شود.

مسئول بسیج مداحان استان خوزستان افزود: قبل از ورود به ماه محرم همایش بصیرتی مداحان با حضور مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر در اهواز برگزار شد.

وی بیان کرد: در روز شنبه هر هفته جلسه ادبیات آئینی جهت آگاهی شاعران و مداحان با اشعار مناسب و به دور از انحراف تشکیل می‌شود.

نبگانی عنوان کرد: وجود این آموزه‌ها و مفاهیم علاوه بر شکل دادن به ساختمان و بستر اصلی یک اندیشه، سبب ایجاد هویت مشترک در میان پیروان این آموزه‌ها و مفاهیم نیز می‌‌شود.

وی افزود: مداحان باید فضایل اخلاقی را مهم بدانند و با مخاطب‌شناسی و با انتخاب اشعار حاوی محتوای مناسب و پیام اخلاقی برای گسترش مفاهیم اصیل دینی تلاش کرده و واجبات را مقدم بر تمام فعالیت‌ها بدانند.

مسئول بسیج مداحان استان خوزستان گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرته از نهضت عاشورا و تعالیم اهل بیت است و باید مداحان خود را با اخلاق معنوی اهل بیت سازگار کنند.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: مقتل شناسی
:
:
:
آخرین اخبار