تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۳۳۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لغو مجوز فعالیت 9موسسه اعتباری و یک بانک
بانک مرکزی در تازه‌ترین اطلاعیه خود، فهرست اسامی بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز را منتشر و از موسسه‌های مالی و اعتباری  غیرمجاز سلب مسوولیت کرد.

روز گذشته روابط عمومی بانک مرکزی با ارسال پیامکی برای خبرنگاران اقتصادی، از آنها خواست «برای اطلاع از اسامی بانک‌ها و موسسات دارای مجوز فعالیت به وب‌سایت بانک مرکزی» مراجعه کنند.

بانک مرکزی در صفحه مربوط به بانک‌ها و موسسات غیرمجاز اسامی 3 موسسه مالی و اعتباری توسعه، کوثر و عسکریه را مجاز اعلام کرده است. در این فهرست اسامی موسسه‌های مالی و اعتباری معروفی نظیر ثامن‌الحجج، ثامن‌الائمه، آرمان، فرشتگان، نور، میزان، فردوسی و مولی‌الوحدین دیده نمی‌شود. از میان بانک‌های خصوصی نیز، نامی از بانک آینده (تات سابق) دیده نمی‌شود. هرچند بانک مرکزی در ماه‌های گذشته بارها در مورد فعالیت این موسسات هشدار داده بود، اما کارشناسان باز هم احتمال می‌دهند انتشار این فهرست سروصدای زیادی ایجاد کند.

بانک مرکزی در توضیح این اطلاعیه آورده است: «در راستاي شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني صحيح به هموطنان گرامي، فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباري و ساير نهادهايي که مجوز تاسيس و فعاليت آنها توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران صادر و تحت نظارت قرار گرفته‌اند، به شرح ذيل اعلام مي‌شود. توجه به اين مهم ضروري است که بانک‌ها و موسسات اعتباري يا ساير نهادهايي که نام آنها در فهرست قرار ندارد، داراي مجوز از اين بانک نبوده و مسووليت ناشي از عملکرد ناصحيح آنها مستقيما متوجه کساني مي‌شود که به اين موسسات مراجعه داشته‌اند.»

منبع: دنیای اقتصاد
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
0
0
جالبه این موسسات که زیر زمینی نیستند در سطح کشور دارای صدها شعبه اند آن وقت چگونه می توانند غیر مجاز تلقی شوند. الآن می خواهی یک تاکسی بگیری باید از کلی از دستگاه ها استعلام و مجوز اخذ کنی آن وقت چگونه موسساتی با صدهعا شعبه در کشور با کلی تشکیلات و نیرو و تابلو می توانند غیر مجاز نامیده شوند و کسی هم کاری به آنها نداشته باشد؟ واقعا در تعجبم!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
0
0
خدا خیرشون بده! نوش دارو بعد از مرگ سهراب! اینها همون اول باید معلوم بشه مجوز دارن یا نه! من از کجا میدونستم که این موسسه مجوز بانک مرکزی نداره یا داره؟؟؟
الان اگه واقعا میخوان جلوی این موسسات غیر قانونی گرفته بشه بگن: همه تسهیلاتی که به مردم دادن رو بخشوده اعلام می کنیم و دیگه وام ها بلا عوض بشن تا درس عبرت بشه براشون. والا این که نمیشه بگن: اینها زیر نظر مانیستن مسئولیتش با مردم بد بختیه که در اثر کم کاری و اهمال بانک مرکزی در اطلاع رسانی در خصوص قانونی یا غیر قانونی بودن شان به اونها رجوع کردن.
این یک فرافکنی خیلی بده از جانب بانک مرکزی!
:
:
:
آخرین اخبار