تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۳۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«پوزه چرمی» هلموت کراوزر روی پيشخوان كتابفروشی‌ها
نمايش‌نامه «پوزه چرمی» نوشته هلموت کراوزر با ترجمه علی‌رضا کوشک جلالی به بازار كتاب آمده است.

«پوزه چرم» را هلموت کراوزر آلمانی با الهام از فیلم هورور "کشتار با اره برقی در تگزاس" نوشت. «پوزه چرمی» یک نمایش سیاه و مدرن است. در این جا با دنیای خوش گذشته خداحافظی و امید به آینده به چالش کشیده می‌شود. در این نمایش رنج و درد جامعه‌ای به تصویر کشیده می‌شود که تک تک انسان‌هایش در تنهایی جانکاه و روابطی بیمارگونه دست و پا می‌زنند. تنهایی انسان‌ها و روابط سرد و تلخ در دنیای کنونی یکی از سرچشمه‌های قوی در به وجود آمدن تمام این خشونت‌ها است. آزمایش و جست‌وجو برای رسیدن به دنیایی غیر از دنیای موجود از طریق راه‌های پر از خشونت از همان ابتدا محکوم به شکست است.

هلموت کراوزر در سال 1964 در اسلینگگن آلمان به‌ دنیا آمد و در مونیخ بزرگ شد. او تحصیلاتش را ناتمام گذاشت و به نویسندگی روی آورد.

تاکنون تعداد زیادی رمان، قصه، مجموعه‌ شعر، نمایشنامه و مقالات بسیاری در زمینه ادبیات و هنر از او به ‌چاپ رسیده است. کراوزر برای رسیدن به این جایگاه رفیع در ادبیات و هنر مسیری سخت و بسیار طولانی را طی کرد.

در سال 2004 اولین نمایشنامه‌اش، «پوزه‌چرمی»، را نوشت. این نمایشنامه در همان سال 17 بار توسط کارگردان‌های مختلف در آلمان و خارج از آلمان ‌روی صحنه رفت. از «پوزه ‌چرمی» می‌توان به ‌عنوان یکی از موفق‌ترین آثار اولیه نویسنده‌‌ای جوان در تئاتر آلمان نام برد.

 علی‌رضا کوشک جلالی، مترجم این اثر، این نمایشنامه را در سال 2002 در شهر کلن آلمان کارگردانی کرد که این اجرا نامزد بهترین اجرای سال این شهر شد.

«پوزه چرمی» در 96 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و با قيمت 60 هزار ريال در انتشارات افراز چاپ و منتشر شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار