تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۳۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داعش مقابر ایزدی‌ها را منفجر کرد
هلاکت 300 داعشی در مسیر آزادسازی بیجی
وزارت دفاع عراق اعلام کرد که در عملیات نظامی در مسیر آزادسازی بیجی 300 عضو داعش به هلاکت رسیدند. در همین حال کردها نیز توانستند زمار را از دست تروریست‌های داعش خارج کنند.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ما با فرماندهی عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات صلاح‌الدین توانستند روستای البوطعمه و الحجاج را پاکسازی کرده و بیش از 300 تروریست را به هلاکت برسانند و 112 بمب را خنثی کنند که در این عملیات تعداد زیادی از سرکرده‌های تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیده و عملیات نظامی به سمت بیجی ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است، یگان‌های نظامی در فرماندهی عملیات صلاح‌الدین و نیروهای ارتش به آزادسازی مسیرها و شهرهای مجاور به سمت شهرستان بیجی و مناطق اطراف آن ادامه می‌دهند و در همین حال سه خودروی بمب گذاری شده که سرنشینان آن عاملان انتحاری بودند و می‌خواستند یگان‌های امنیتی را هدف قرار دهند، تحت تعقیب قرار گرفتند و نیروهای امنیتی توانستند این خودروها را منهدم سازند که در این جریان یاسر عبودالمعین که خود را رئیس پلیس بیجی نامیده بود، به هلاکت رسید.

زمار در دست پیشمرگ‌ها

از سوی دیگر منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ کرد توانسته‌اند افراد مسلح داعش را از چندین منطقه در شهرستان تلعفر در استان نینوا بیرون برانند و منطقه زمار در شمال غرب موصل را تحت کنترل خود درآورند.

منابع خاطرنشان کردند: پس از اینکه کردها با حمایت هوایی جنگنده‌های ائتلاف وارد درگیری‌هایی با داعش شدند توانستند منطقه زمار و روستاهای اطراف آن را تحت کنترل خود درآورند.

منابع نظامی پیشتر اعلام کرده بودند، جنگنده‌های ائتلاف حملات خود به مواضع داعش را شدیدتر کرده‌اند و توپخانه‌های سنگین نیز به کمک پیشمرگ‌ها در حمله‌شان به این منطقه آمده است.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد که نیروهای پیشمرگ پس از درگیری با داعشی‌ها توانستند میدان‌های نفتی استراتژیک در منطقه عین زاله در شمال غرب موصل را تحت کنترل خود درآوردند.

ادامه حملات ائتلاف به مواضع داعش

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا نیز دست به حملاتی به مواضع داعش در عراق زدند. فرمانده مرکزی آمریکا اعلام کرده است که در این حملات ساختمان‌ها، پایگاه‌ها و خودروهای داعش در نزدیکی سد استراتژی موصل هدف قرار گرفته است.

همچنین در حملات دیگری پایگاه‌هایی در نزدیکی فلوجه و پایگاه‌های دیگری در منطقه بیجی و روستای الحجاج و مناطق دیگری در عراق هدف قرار گرفت.

در همین حال وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور در حملات ائتلاف در موصل واقع در شمال عراق شرکت کرده و چندین ساختمان را در اردوگاهی که داعشی‌ها از آن برای آموزش دادن نیروهای خود استفاده می‌کردند، تخریب کردند.

داعشی‌ها مقابر ایزدی‌ها را در موصل منفجر کردند

در همین راستا، منابع در نیروهای پیشمرگ کرد اعلام کردند که تروریست‌های داعش تعدادی از مقابر دینی ایزدی‌ها در شهرستان سنجار واقع در شمال غرب موصل را منفجر کردند.

منابع در مصاحبه با خبرگزاری آلمان اعلام کردند که این مقابر در دامنه‌های کوه‌های سنجار از جهت جنوبی آن قرار داشت و داعشی‌ها همچنین دو مجتمع مسکونی را تحت کنترل خود درآوردند.

از سوی دیگر منابع امنیتی عراق اعلام کردند، در حمله صورت گرفته با خودروی بمب گذاری شده که نیروهای امنیتی را در منطقه التاجی هدف قرار داد هشت تن از نیروهای امنیتی و هفت تن از نیروهای داوطلب مردمی کشته شده و 16 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر وزارت دفاع عراق اعلام کرد: عملیات نظامی نیروهای عراقی در استان صلاح الدین با هدف رسیدن به شهر بیجی است که بزرگترین پالایشگاه‌های نفت در عراق در آن قرار دارد.

کنترل نیروهای عراقی بر منطقه استراتژیک جرف الصخر

در همین حال، نیروهای امنیتی عراق توانستند پس از ماه‌ها درگیری، منطقه استراتژیک جرف الصخر که در 60 کیلومتری بغداد قرار دارد از دست تروریست‌های داعش خارج کنند که این درگیری‌ها به کشته شدن حدود 200 فرد مسلح انجامیده است.

مقامات امنیتی عراق اعلام کردند که افراد مسلح به سمت دو روستای نزدیک پابه فرار گذاشته و همچنان با گلوله‌های تک تیراندازها دست به حملاتی می‌زنند، اما نیروهای امنیتی عراق آماده عملیات گسترده هستند. کنترل کامل بر این منطقه به مسئولان عراقی این امکان را می‌دهد تا به تروریست‌ها اجازه نزدیک شدن به پایتخت را ندهند.

در همین حال مسئولان عراقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی با کمک داوطلبان مردمی توانستند مرکز منطقه جرف الصخر را تحت کنترل خود درآورند.

مقامات امنیتی عراق تصریح کردند که افراد مسلح داعش نیروها و سلاح‌ها را از غرب عراق از طریق تونل‌های صحرایی مخفی به جرف الصخر انتقال داده‌اند.

حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در سخنانی اعلام کرد: عراقی‌هایی که به دلیل درگیری‌ها مجبور شده‌اند از جرف الصخر خارج شوند در آینده‌ای نزدیک به خانه و کاشانه خود باز خواهند گشت.

همچنین درگیری‌ها میان نیروهای ارتش با افراد مسل داعش در شهرستان بیجی در استان صلاح‌الدین شدید شده است این در حالی است که منابع امنیتی اعلام کردند: داعش با سه خودروی بمب گذاری شده پالایشگاه بیجی را هدف قرار داد که این حمله به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار