تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۳۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرونده حج 93 فردا بسته می‌شود
با ورود آخرین کاروان زائران ایرانی در روز سه‌شنبه، ششم آبان‌ماه به ایران پرونده‌ی حج 93 بسته می‌شود.

امسال در حالی نزدیک به 64 هزار زائر ایرانی به حج تمتع مشرف شدند که عربستان کاهش سهمیه‌ی حج تمتع را به دلیل تکمیل نشدن طرح توسعه‌ی حرم‌ها در مدینه و مکه، امسال نیز در دستور کار قرار داد.

دولت عربستان اعلام کرده این روند در سال آینده نیز ادامه دارد و پیش‌بینی سازمان حج و زیارت ایران این است که سال بعد هم 64 هزار زائر دیگر به حج مشرف شوند.

ثبت نام کاروان‌های حج تمتع با بسته شدن پرونده‌ی حج امسال از 19 دی ماه (17 ربیع‌الاول) آغاز خواهد شد. سازمان حج و زیارت قصد دارد این تاریخ را برای ثبت نام در کاراوان‌های حج تثبیت کند. طبق آمار اعلام شده از سوی این سازمان در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون نفر در نوبت حج تمتع هستند که با توجه به روند و سهیمه‌ی اعزام‌ها، سفر این تعداد متقاضی دست‌کم بین 10 تا 15 سال طول می‌کشد.

سازمان حج بارها اعلام کرده فعلا قصدی برای ثبت نام از متقاضیان جدید برای حج تمتع ندارد.

حج امسال نیز درحالی پایان یافت که نگرانی‌ها درباره‌ی شیوع ویروس ابولا و کرونا در بین زائران زیاد بود. دولت عربستان تدابیری را در فرودگاه‌ها و مرزها اتخاذ کرد و همچنین از ورود زائران کشورهای آفریقایی محل شیوع این ویروس‌ها مانع شد. در روزهای پایانی حج نیز رییس مرکز پزشکی حج در جمعیت هلال احمر شیوع این ویروس‌ها را در بین زائران ایرانی تکذیب کرد.

به گفته‌ی رییس سازمان حج،‌ کارشناسان بهداشت هنگام ورود زائران در فرودگاه‌ها، از آن‌ها پرسش‌هایی را درباره‌ی وضعیت جسمی‌شان می‌پرسند؛ اما خبری از قرنطینه شدن نیست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار