تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۳۴۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله موسوی‌جزایری:
تکلیف ما امر به معروف و نهی از منکر است
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که فرهنگ غرب سعی دارد حیوان بودن انسان را ثابت کند، اظهار کرد: امروز تکلیف ما و خواسته اسلام امر به معروف و نهی از منکر و تقابل با فرهنگ مبتذل غرب است؛ فرهنگی که جنایات متعددی را در حق انسان‌ها روا می‌دارد.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در همایش «تجدید میثاق با امام حسین(ع)؛ بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر» که امروز (5 آبان ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به همزمانی دهه نخست محرم با هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: به دلیل اهمیت این موضوع باید اهتمام بیشتری به آن داده شود و حضور نداشتن برخی از مدیران در این همایش پذیرفتنی نیست. چرا که این نشست به صورت سالانه برگزار شده و مسامحه در این مورد سزاوار نیست.

وی با اشاره به آیه 70 سوره اسرا، عنوان کرد: معنای این آیه بیانگر تکریم انسان به عنوان یکی از اهداف برجسته اسلام است. همه ما به ویژه حکومت اسلامی موظف به تکریم انسان و حرکت به سوی برتری انسان نسبت به حیوانات و سایر موجودات محسوس و مشهود هستیم تا به جایی که انسان روز به روز تازه‌تر و معنوی‌تر شود.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با بیان این‌که این عمل در تقابل با فرهنگ غرب است، گفت: فرهنگ غرب سعی دارد حیوان بودن انسان را ثابت کند؛ خصوصیات و ویژگی‌هایی مشترک با حیوانات. تمام تلاش آنها این است که انسان را به شهوات حیوانی سوق دهند و اگر ما بگوییم مقداری از این شهوات کنترل شوند؛ چراکه برتری انسان به عقل و کرامت او به فضایل اوست، غربیان این امر را زیر پا گذاشتن حقوق بشر می‌دانند. حقوق بشر از نظر آنها اعمالی همچون همجنس‌بازی، ازدواج‌های جماعتی است که توضیح آن نیز منکر است.

وی افزود: تلاش غربی‌ها، اثبات عدم شرافت و کرامت انسانهاست. بنابراین امروز تکلیف ما و خواسته اسلام امر به معروف و نهی از منکر و تقابل با فرهنگ مبتذل غرب است. فرهنگی که جنایات متعددی را در حق انسان‌ها روا می‌دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به فرموده امام حسین(ع) مبنی بر این که « من از روى خودخواهى و خوشگذرانى و یا براى فساد و ستمگرى قیام نکردم، من فقط براى اصلاح در امت جدم از وطن خارج شدم.» گفت: ایشان با جان و دل شهادت و اسارت اهل‌‌ بیت(ع) را پذیرفت تا با انسانی فاسق علنی و قاتل نفوس همچون یزید بیعت نکند. چرا که این امر صحه ‌گذاشتن بر تمام فسادهای یزید بوده است.

وی با بیان این‌که دو اسلام علوی و عملی وجود دارد، تصریح کرد: اسلامی که راوی و مفسر آن حضرت علی(ع) است، اسلام علوی است که برخوردار از معنویت، عدالت، فضیلت اخلاقی و انسانی می‌باشد و اسلام عملی همان بنی‌امیه است. وهابیت و داعش در حال حاضر پرچم ابوسفیان، معاویه و یزید را برافراشته‌اند. اسلامی که آنها از آن دم می‌زنند اسلام یزید بن معاویه است. به طوری که علنا او را امیرالمؤمنین می‌خوانند. ملعونی که همه علمای اهل سنت و شیعه او را کافر دانسته و لعنت کرده‌اند. البته پیدایش این گروه‌ها توسط آمریکا صورت گرفته است.

آیت‌الله موسوی‌جزایری عنوان کرد: هر مسئول و مدیری در نهادهای بزرگ و دولتی و همچنین کانونی مانند خانواده باید نسبت به زیردستان خود احساس مسئولیت داشته تا پیرو قیام امام حسین(ع) باشند. مدیران، مسئولان و پدران و مادران فضا را به گونه‌ای به دور از منکرات، حرام، خلاف شرع و لهو و لعب به سوی فضای معنوی سرشار از عبادت خدا،‌ تلاوت قرآن و نماز همان گونه که خواست امام حسین(ع) است، هدایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به احداث پارک حجاب در شهرهای استان خوزستان این کار را بسیار لازم و مفید دانست و افزود: این عمل جهت اعمال امر به معروف و نهی از منکر است و ما از آن حمایت می‌کنیم و ان‌شاءالله یکی از خروجی‌های این جلسه باشد.

وی با درخواست از مردم به منظور مصرف کالاهای بومی آن را اقدامی جهت کاهش بیکاری عنوان کرد و افزود: استفاده از تولیدات بومی ادارات و کارخانجات استان خوزستان در راستای عزت جامعه است و مسامحه در این راستا به جامعه، عزت، اقتصاد و امنیت ضربه می‌زند. بیکاری یک باب ناامنی است. چرا در این رابطه کوتاهی صورت می‌گیرد و با دستان خود به امنیت جامعه آسیب می‌رسانیم؟

آیت‌الله موسوی‌جزایری با اشاره به اینکه مساله پوشاک در بازار مصیبت بزرگی است، تصریح کرد: استاندار در خصوص پوشاک توجه ویژه داشته باشد. کارگاه‌های خیاطی که دوخت این لباس‌ها را به عهده دارند باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد نظارت مستقیم قرار گیرند. برخی از این کارگاه‌ها به قدری درآمد برایشان مهم است که در این راستا به هر اقدامی دست می‌زنند و نظارت بر وضعیت لباس وظیفه دولت است. البته دوخت لباس‌های خلاف اسلام که زنان ما را به سوی ابتذال و فساد سوق می‌دهند، عملی حرام محسوب می‌شود؛ پس باید در این راستا اصناف تصمیمی جدی اتخاذ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان نظارت بر وضعیت البسه را وظیفه هر دولتی دانست و عنوان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های کلی نظام را تصویب می‌کند و آن را در اختیار مقام معظم رهبری قرار می‌دهد. پس این سیاست‌های کلی نظام کجا می‌روند؟ آیا این لباس‌های چسبان مطابق با سیاست‌ها است؟ چه کسی به این امور رسیدگی کند؟ باید تحمل موعظه داشته باشیم و دین خود را به امام حسین(ع) ادا کنیم و همان‌گونه که امام خمینی(ره) فرمودند: امام حسین(ع) تکلیف ما را معلوم کرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار