تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۷۳۵۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان :
فرهنگ عاشورا اساس خوب زندگی کردن است
استاندار خوزستان با بیان این‌که فرهنگ عاشورا اساس فرهنگ خوب زندگی کردن و منبعث از آیین اسلامی است، گفت: خوب زندگی کردن، حداقلِ هر انسان محسوب می‌‌شود و کربلا مکانی است که سند آنچه در غدیر رخ داد با خون امام حسین(ع) و یارانش امضا شد.

عبدالحسن مقتدایی در همایش «تجدید میثاق با امام حسین(ع)؛ بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر» که امروز (5 آبان ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی در استان خوزستان اظهار کرد: فرهنگ عاشورا اساس فرهنگ خوب زندگی کردن است که منبعث از آیین اسلامی است. خوب زندگی کردن حداقلِ هر انسان محسوب می‌‌شود و کربلا مکانی است که سند آنچه در غدیر رخ داد با خون امام حسین(ع) و یارانش امضا شد. هر آنکس که دارای تفکر غدیری باشد شاید حد اعلای زندگی دست یابد و گام بردارد.

وی با اشاره به واژه مظلوم که در اسامی شهدای کربلا وارد شده گفت: این واژه در خصوص سایر شهدا معصومین(ع) کمتر بیان می‌شود. در عاشورا و پیش از آن مسیری طی شد که به تدریج عرصه بر رهبری دین و همراهان او تنگ‌تر شد. مظلومیت از آن بابت است که بسیاری از افراد شهید از صدر اسلام تاکنون چنین نوع مظلومیتی را جلوه‌گر نبوده‌اند.

مقتدایی ادامه داد: حد اعلای زندگی خوب به همین سبک است که در شرایط عادی محدودیت ایجاد شده و شرایط سخت می‌گردد و انسان به مرحله‌ای می‌رسد که باید یا به خفت تن دهد و یا به شهادت برسد. شهادت نخستین نسخه برای هدف مقدس نیست بلکه به تدریج به دست می‌آید و حد اعلای زندگی، شهادت است؛ شهادت بخشی از خوب زندگی کردن محسوب می‌شود.

وی افزود: دین برای زندگی خوب انسان‌ آمد و در این میان در یک سوی زندگی خوب بشر مردم و در سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی قرار دارند. شاید بیکاری ام‌الفساد بسیاری از مفاسد باشد و باید در این میان با برنامه‌ریزی همه دستگاه‌ها مردم و جامعه در شرایط خوب قرار گیرند. خوب بودن به معنای عمل به واجبات و وظایف است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: به یقین وظیفه مسئولان مقدم بر مردم است و اگر فضای معنوی از سوی آنها همچون ماه‌های رمضان و محرم فراهم شود مردم نیز در این محیط غرق خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شالوده و محور کار، مردم هستند؛ برنامه‌ریزی را مرتبط با مسئولان دانست و تصریح کرد: آنچه که خواسته مردم است اگر مورد احترام حکومتی قرار گیرد، موجب تقویت و تاثیر یک شعار خوب خواهد شد.

مقتدایی در این همایش قول احداث پارک بانوان را در شهرستان‌های استان خوزستان داد و گفت: برخی از بانوان نسبت به شرایط موجود اظهار نارضایتی کرده‌اند که احداث پارک بانوان و تفکیک خانواده از دیگر افراد در این زمینه مثمرثمر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار