تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۷۳۵۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:دزفول از عدم توسعه متوازن رنج می‌برد
فرماندار ویژه دزفول و معاون استاندار خوزستان گفت: فقدان توسعه متوازن شهرستان دزفول را با چالش مواجه کرده است.

حبیب اله آصفی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه انسانی و اقتصادی شهرستان دزفول در جمع اساتید ، صاحب نظران و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دزفول به رغم برخورداری از ظرفیت ها و پتانسیل بالا در بخش کشاورزی ، در بسیاری از بخش ها از توسعه عقب مانده و بعضا شاهد توسعه نامتوازن بوده است.

وی اظهار داشت: در حالیکه شهر دزفول دارای مناطقی برخوردار از امکانات می باشد ، در بخش شهیون این شهرستان مناطقی وجود دارد که به لحاط محرومیت از منطقه محروم بشاگرد استان هرمزگان نیز عقب مانده تر است.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت های شهرستان دزفول در بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی خاطر نشان کرد:به رغم تولید بیش از دو میلیون تن محصول و ظرفیت تجاری شمال خوزستان ، به دلیل برخی تنگ نظری ها شهرستان دزفول از شاخص های توسعه عقب مانده است.

وی به محرومیت و مشکلات مناطق حاشیه ای شهر دزفول اشاره کرد و گفت:ظرفیت توسعه یافتگی در شهر دزفول نسبت به حاشیه متفاوت بوده و مناطق حاشیه این شهر از نظر زیر ساخت در محرومیت است.

آصفی با انتقاد از کم توجهی برخی دزفولی های پایتخت نشین نسبت به زادگاه خویش بیان کرد:این افراد که بعضا دارای پست و موقعیت بالا در مدیریت کلان کشور می باشند با تنگ نظری و بعضا سیاسی کاری توجهی به پیشرفت و توسعه شهر خود ندارند.

فرماندار ویژه دزفول همچنین یکی از ظرفیت های توسعه شهر دزفول را سرمایه گذاری در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی دانست و گفت:تنگ نظری و اعمال سلیقه فردی موجب شده تا دزفول نتواند در این بخش پیشرفت کند.

وی به مشکل فرودگاه دزفول به عنوان تنها فرودگاه شمال استان خوزستان نیز اشاره کرد و افزود:برای توسعه صادرات علاوه بر صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه دزفول ، نیاز به باند فرودگاه تجاری و مسافری مستقل از نیروی هوایی می باشد.

آصفی به موانع اتصال دزفول به شبکه ریلی کشور نیز اشاره کرد و گفت:

این طرح به دلیل مشکل اعتبار تاکنون اجرایی نشده و گره آن با فشار و پیگیری دولتمردان دزفولی قابل گشودن است.

فرماندار ویژه دزفول با اعلام سپرده افزون بر 70 هزار میلیارد ریالی مردم دزفول در بانک ها گفت:این سپرده در حالی در سایر شهرها و استانهای دیگر صرف طرح های اقتصادی و توسعه می شود که دزفول خود به شدت نیازمند سرمایه گذاری است.

معاون استاندار خوزستان در ادامه و در پاسخ به سووال یکی از حاضران پیرامون مسایل فرهنگی گفت:برخی افراد به خود اجازه می دهند نظر و سلیقه شخصی خود را در مسایل فرهنگی اعمال کنند که مورد تایید نیست.

وی گفت:این افراد حق ندارند بنا به نظر و سلیقه شخصی ، مردم دزفول را از ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی محروم کنند.

فرماندار ویژه دزفول در خاتمه از دستگاههای اجرایی خواست در راستای توسعه این شهرستان با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی وارد عمل شوند.

ناصر سراج خرمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این نشست با تشریح وضعیت صنعتی و کشاورزی این شهرستان گفت:هر چند از دزفول به عنوان قطب کشاورزی استان خوزستان نام برده می شود اما کشاورزان منطقه به دلیل فقدان بازار فروش پایدار همچنان ضرر می دهند ضمن اینکه بخش صنعت نیز در دزفول چندان موفق نبوده است.

در این نشست تعدادی از اساتید و صاحب نظران پیشنهاد و راهکارهای خود را پیرامون توسعه انسانی و اقتصادی دزفول ارائه کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار