تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۷۳۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسینی فر خبرداد:
خرمای خرمشهر در راه ورود به بازارهای جهانی
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: خرما در خرمشهر از مرغوبیت بسیار بالایی برای صادرات برخوردار است.

سید احمد حسینی فر عنوان کرد: خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و خاص خود در جنوب غرب کشور نیاز به توجه بیشتر مسئولان و استفاده از ظرفیت های این منطقه دارد.

وی افزود: فاصله بسیار نزدیک دومین استان بزرگ عراق یعنی استان بصره به خرمشهر و همچنین اشتراکات فرهنگی، مذهبی و قومی همگی می توانند امتیازات منحصر به فرد این منطقه برای ارتباط اقتصادی قوی بین ایران و عراق باشد.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر به راه های مواصلاتی سهل العبور صادراتی به عراق برای تجارت از خرمشهر اشاره کرد و گفت: این منطقه با دارا بودن راه های مواصلاتی چون فرودگاه، راه آهن، کشتیرانی دریایی، جاده و همچنین متصل بودن راه آهن تا مرز شلمچه، برای صادرکنندگان فرصتی خوب به شمار می آید تا بتوانند کالاهای خود را با صرف کمترین هزینه و زمان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بازار عراق صادر کنند.

حسینی فر با اشاره به همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند که در خرمشهر برگزار شده بود، افزود: این همایش که با حضور ولی الله افخمی راد رئیس کل سازمان توسعه تجارت کشور و جمعی از مسئولان اجرایی و اداری و فعالان اقتصادی شهری و استانی در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد از فعالان نمونه اقتصادی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر تصریح کرد: در این همایش که به مناسبت روز ملی صادرات به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار شد، صادرکنندگان و خادمان نمونه اقتصادی در منطقه آزاد اروند مورد تقدیر قرار گرفتند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار