تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۷۳۵۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
تقویت مرزها با حضور نیروهای بومی در اولویت
استاندار خوزستان گفت: تقویت مرزهای این استان با حضور و اشتغالزایی نیروهای بومی و مردمان ساکن در این مناطق در اولویت است.

عبدالحسن مقتدایی روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از بندر تجاری شادگان اظهار کرد: در چارچوب این اولویت برای مرزهای چذابه، آبادان، خرمشهر و شادگان تصمیم های اساسی گرفته شده و برنامه آتی تقویت مرز هندیجان است.

وی همچنین از برگزاری نشستی با وزیر راه و شهرسازی در شنبه گذشته به منظور بررسی مشکلات راه در خوزستان خبر داد و افزود: در این نشست مساله آزاد راه اهواز - اندیمشک، راه آهن به سمت چهار محال و بختیاری و دورود و نیز پایانه های استان مطرح و مقرر شد نشست مفصلی از 18 آبان به بعد در این ارتباط برگزار شود.

مقتدایی در عین حال درباره تصمیمات دولت برای توسعه واحدهای پتروشیمی در خوزستان گفت: در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام(ره) تا جایی که زمینه توسعه این واحدها وجود داشته باشد اقدام خواهد شد.

وی افزود: وزارت نفت در زمینه بحث های حاکمیتی و تولید نظر دارد و پایین دستی ها را بی شک باید واگذار کند.

بندر تجاری شادگان روز دوشنبه در آیینی با حضور استاندار خوزستان، جمعی از مسوولان استانی و محلی به بهره برداری رسید و فعالیت در این بندر به صورت رسمی آغاز شد.

عملیات احداث ابنیه و زیرساخت های بندر شادگان پارسال به پایان رسید، اما به دلیل نبود صدور مجوز بین المللی فعالیت این بندر تاکنون آغاز نشده است.

ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر حدود یکصد هزار تن درسال و ظرفیت شناور بندر شادگان پس از لایروبی به 500 تن می رسد.

اسکله این بندر از نوع شمع و عرشه بتنی به طول 103 کیلومتر با عرض 12متر است که دو دستگاه پل دسترسی به طول 24 متر و عرض حدود 14متر دارد.

در شهرستان شادگان بیش از 300 فروند لنج صیادی و تجاری فعال و بیش از 650 فروند قایق صیادی وجود دارد.

این شهرستان با داشتن حدود دو میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما، رتبه نخست کشور را از این حیث داراست و سالانه 60 هزار تن خرما به کشورهای همسایه خلیج فارس از طریق بندرعباس و دیگر بنادر صادر می کند.

استاندار خوزستان در آیین بهره برداری از بندر شادگان همچنین گفت: خدمت به مرزها و خطوط مرزی باید بر پایه رونق اقتصادی باشد تا مردم با تکیه بر همت و تلاش خود چنان زندگی کنند که هیچ نقطه ای از کشور را بر نقطه مرزی محل سکونت خود ترجیح ندهند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار