تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۷۳۵۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعیین جایگاه خوزستان در حوزه زیست محیطی
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از انجام اقدامات برای تعیین جایگاه خوزستان در حوزه زیست محیطی با توجه به وضعیت موجود خبر داد.

احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: مطالعات زمین پزشکی تجربه ای است که پیش از این در استان اصفهان انجام شده است. اکنون به منظور ارزیابی وضعیت موجود استان خوزستان در حوزه های مختلف و مرتبط با حوزه سلامت و محیط زیست، این مطالعات در محدوده های مختلف استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در زمین شناسی پزشکی تمام عناصر و ترکیباتی که به نوعی منشا بیماریها در چرخه حیات هستند، مورد مطالعه و اندازه گیری قرار می گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در این مطالعات از خاک، آبهای سطحی از جمله رودخانه ها و تالابها، آبهای زیرزمینی، تمام محصولات گیاهی که در اراضی کشاورزی استان کشت می شود، همچنین هوای محیطی، گرد و غبار با منشا خارجی و داخلی، گرد و غبارهای ناشی از تردد خودروها و ساخت و سازهای درون شهر و هر آنچه که در چرخه حیات وجود دارد، نمونه برداری می شود.

لاهیجان زاده اظهار کرد: علاوه بر این، نوع و میزان فلزات سنگین و ترکیبات آلی نیز اندازه گیری می شود. در نهایت نمونه ها برای آنالیز به آزمایشگاه اَکمه (Acme) کشور کانادا ارسال خواهد شد.

وی عنوان کرد: با دریافت نتیجه آزمایشگاه از آنالیز این موارد، در فاز بعدی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی وارد عمل خواهیم شد و بیماریهایی که به دنبال وجود هر گونه ترکیبات آلی و فلزات سنگین بروز می کنند، شناسایی و مورد بررسی قرار می گیرند.
:
:
:
آخرین اخبار