تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۳۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شروط وزارت بهداشت برای زنجیره‌ای شدن بیمارستان‌ها
مشاور عالی وزیر بهداشت شروط وزارت بهداشت برای بیمارستان‌های زنجیره‌ای و همچنین تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از ورود مافیا به عرصه بیمارستان‌سازی را توضیح داد.

دکتر داوود دانش جعفری درباره برنامه وزارت بهداشت برای احداث بیمارستان‌های زنجیره‌ای و در تعریف این مقوله، گفت: زمانی که نام و برندی از یک بیمارستان در کار خود و ارایه خدمات موثر موفق می‌شود، می‌تواند در شهرها و استان‌های دیگر هم بیمارستانی به همان نام تاسیس کند.

وی افزود: منظور از بیمارستان‌های زنجیره‌ای آن است که اگر یک بیمارستان به عنوان یک واحد اقتصادی مستقل موفق باشد و وزارت بهداشت نیز از آن رضایتمندی داشته باشد، اجازه خواهد داشت در جاهای دیگر هم همان شعبه را ایجاد کند. اکنون در حال کار در این زمینه هستیم. به عنوان مثال اکنون موسسه محب در حال حرکت به سمت زنجیره‌ای شدن در سطح کشور حرکت می‌کند و تا کنون نیز سه بیمارستان تاسیس کرده که می‌تواند آن را به 10 و بیشتر، گسترش دهد. مسلم آن است که این موضوع امری زمان‌بر است.

دانش جعفری تاکید کرد: زنجیره‌ای شدن بیمارستان‌ها منوط به آن است که ابتدا خود آن بیمارستان به یک واحد اقتصادی مستقل تبدیل شود که اصطلاحا به آن هیات امنایی می‌گوییم. پس از آن، این واحد اقتصادی مستقل می‌تواند برای ایجاد شعبه‌های دیگر در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کند و حتی ممکن است این امر را با یک شریک خارجی یا داخلی انجام دهد.

به گفته وی، زنجیره‌ای شدن بیمارستان‌ها به مشتری (بیمار) این اطمینان را می‌دهد که ارایه خدمات در تمام این بیمارستان‌ها با یک استاندارد و یک کیفیت انجام می‌شود.

دانش جعفری همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره برخی ابراز نگرانی‌ها مبنی بر ورود مافیا به عرصه بیمارستان‌سازی با ورود بخش خصوصی به این حوزه، گفت: در انتخاب کسانی که در این عرصه سرمایه‌گذاری می‌کنند باید رقابت وجود داشته باشد. راه حل این موضوع نیز آن است که مناقصه برگزار کرده و کسانی را که کمترین پیشنهاد قیمت را می‌دهند و در ضمن از نظر وزارت بهداشت بهترین شرایط را دارند، انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: ما در این زمینه در ابتدای کار هستیم و به همین دلیل فعلا با صف طولانی متقاضی مواجه نیستیم اما هر کسی که تمایل به حضور در این عرصه داشته باشد، تشویق می‌کنیم. مطمئنیم پس از آنکه سرمایه‌گذاران با مزیت‌های پیشنهادات جدید وزارت بهداشت آشنا شوند، صف متقاضی ایجاد خواهد شد. در مجموع سعی می‌کنیم به صورت مناقصه پیشنهادات را بررسی کنیم تا نوعی رقابت ایجاد شود. این امر از این که جهت‌گیری خاصی در واگذاری‌ها صورت گیرد، جلوگیری می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار